sulatin sokerin kattilassa piparkakkutaloa varten, loppu sokeri ei lähde kattilasta pois kun se kovettui mikä avuksi?

Avainsanat: sulatettu sokeri piparkakku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2008 - 19:23

Vettä kattilaan ja kattila liedelle. Kiehuta vettä, näin sokeri samalla sulaa pois. Voit auttaa välillä sekoittamalla lastalla. Tämä on ihan leipureiden keino :).

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2008 - 15:44

Mikäli se ei ole palanut niin laita kattilaan runsaasti kuumaa vettä ja sekoittele.Kuumaan veteen liukenee enemmin sokeria kuin kylmään ja reilusti siksi ettei liuos tule kylläiseksi.Tosin voit toki vaihtaa veden jos vaikuttaa ettei liuke ne enää.

Lisätty: 20.12.2008 - 18:32

Laittaisitko ystävällisesti viestin mitä keinoa kokeilit ja saitko sokerin pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 15:45

Laita kattila kuumaan vesihauteeseen tai varovasti hieman lämpimälle liedelle, pitäisi sulaa. Varo, ettei pala kiinni pohjaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 17:26

Tätäkin vinkkiä voisi kokeilla, pohjaan palaneen kattilan saa puhtaaksi kun laittaa kattilaan vettä ja pyykkipulveria. Keitä vesi-pulveriseosta viisi minuuttia ja puhdista. Huuhtele huolella!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 10:48

sulatan sokerin aina paistinpannussa, niin on helpompi kastella talon osia kun ei ole korkeat reunat. Lopun sokerin saan pois lämmittämällä pannua ja lisäämällä siihen vettä.