Tarjotaanko teillä jouluna luumukiisseliä, rusinasoppaa, vaiko 'sekametelisoppaa'?

Riisipuuron kera aattona, tai erikseen jälkkärinä jouluaterian jälkeen?
vaiko koska, josko koskaan??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.12.2008 - 14:49

Ollaan jo harjoteltu joulua,ja syötiin riisipuuron kera,sekameteli soppaa.Sama jatkuu aattona,jöylypäivänä,ja tapaninpäivänä.jälkiruokana ja välipalana.

Kysyjän kommentti

Kaikki hyvii vastauksii, mut täs oli eniten rusinoita, heh...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.12.2008 - 14:49

No teitysti sekametelisoppaa jossa on rusinoita kuin myös luumuja.Jouluaterian jälkeen. Riisipuuroa aamupäivällä, joulusauna,pääruoka,haudoilla käynti,rauhaisa aattoilta.

Lähteet:
Perinne

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 14:56

Rusinasoppaa on tarjolla toisesta adventista loppiaiseen jatkuvasti, joko sellaisenaan tai sitten puurojen kanssa, ja sitten ne vuoden rusinat on syöty ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 15:15

Luumukiisseli on meillä se "must" riisipuuron kera. Jälkkäriksikin sitä voi ottaa kermavaahdon kera ellei enää joulutortut mahdu...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.12.2008 - 16:26

Luumuja ja rusinoita tarjotalla, mutta eri yhteyksissä. Luumut tortussa, rusinat syön pähkinöitten kera. Sekametelisoppaa olen syönyt viimeksi lapsena. Jälkiruoat eivät kuulu nykyisin ruokavaliooni. Miten lienevät jääneetkin pois ihan itsestään. Eikä ne rusinat niin hyviä ole siellä sopassa, sellaisia pehmeitä lötköjä. Mutta kunnioittakaa perinteitä. Se on hieno tapa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 16:43

Sekametelisoppaa riisipuuron kera joulupäivän aamuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 17:13

Luumusoppaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 18:29

Mie tykkään niist kaikista kolmesta vaihtoehdosta, mutta meitillä ei taida tänä vuonna olla niistä mittään vaihtoehtoo, kun meittii ei ole kun kaks jotka niist kiisseleistä tykkää (äippä ja mie).. Mutta jos jostain syystä päätämmekin tehhä niin se onpi sitten varmaan luumukiisselivä joulupäivänä riisipuuron kera, namii.. :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.12.2008 - 23:06

Sekametelisoppaa tietysti,sehän on perinteinen joulusoppa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 00:21

sekameteliä silloin kun ollaan kotosalla, nyt ollaan reissunpäällä ja saataa sopat olla vähän eri sorttia, saas nähdä?

Hyvää Joulua vaan kaikille Napsuttelijoille

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 10:56

Niitä kaikkia on jo maisteltu ennen joulua muutamissa pakollisissa pikkujouluissa. Meilla keitetään MUSTIKKASOPPAA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 13:57

Riisipuuro sukulaisten kera jouluaattoaamuna luumukiisselillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.12.2008 - 23:44

Ei mitään noista. Menee hernesopaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 09:30

Meillä oli tapanina sekahedelmäkiisseliä jälkiruokana.