Tupakan poltto pitäisi kieltää asunnoissa? Oletko samaa mieltä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.12.2008 - 22:11

Asun ns. rivarissa, mutta vaikka asuisin missä, niin joku sananvalta se sentään pitää olla ite kullakin??! Jos asuisimme etelässä (paljonkin etelämmässä), niin kyllä kävis ko. kielto, mutta täällä melkein Siperiassa (höh) ei käy (tosin en polta sisällä), kuten yllä Timppa, jokainen voi mielestäni tupakoida kotonaan, jos haluaa, ja jokaisella meistä on myös aivot, jotta tiedostaa, milloin, missä, jne... kohta tulee yhteiskunnalle halvemmaksi laittaa 'sallittu-lappuja', koska niitä on paljon vähemmän nykyään kuin näitä kieltotauluja joka nurkassa ja joka asiasta.... Kaipaan niitä aikoja kun kieltokyltti oli vain *Älä tallaa nurmikoita*, sitä oli jopa helppo noudattaa ja myös ymmärrettävä kielto....

Lähteet:
Eiku röksylle etupihalle....

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 18.12.2008 - 21:04

kyllä . jos ei asu omakotitalossa ja polttaa ulkona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 21:06

Kotonaan kukin saa tehdä miten parhaakseen näkee. Vieraisilla on kohteliasta kysyä lupaa. Työpaikoilla on jo omat sääntönsä.

Ei ihan kaikkea voi mielestäni kieltää. Kieltämisen sijasta vetoaisin ihmisten vastuuntunteeseen ja järkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 21:12

Jokainen tekee asunnossaan melkein mitä haluaa ottaen huomioon taloyhtiön (jos asut kerrostalossa) järjestyssäänöt.Mikäli pieniä lapsia tai eläimiä niin älä altista heitä.Tuuletus porraskätyvään on kielletty, oli sitten läskisoosi tai rööki.Käy parvekkeella jos sellainen on tai sitten pihalla.

Lisätty: 18.12.2008 - 21:30

Toistaiseksi toi sigge on vaan tossa kuvassa:-)

Lähteet:
Hallit.pj v 91>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2008 - 23:24

No en ole samaa mieltä. Kyllä jokaisen pitää kotonaan saada tehdä mitä haluaa. Mutta olemme nykyisin niin valistuneita, ettemme saastaa omaa pesäämme, joten käymme kaikki tupakoijat jo ulkona tupakalla. Tunnen paljon tupakoitsijoita, mutta ei kukaan polta sisällä, ei kotonaan ei kylässä. Onhan se paljon mukavampaa asua asunnossa, joka ei haise tupakalle ja vaatteetkin ovat hajuttomia, ainakin tupakasta, tiedä sitten jos muuten haisevat. :) heh

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 00:10

Olen täysin samaa mieltä. Asun kerrostalossa, jossa on koko talon läpi kulkeva ilmastointi. Sehän haisee kaikissa asunnoissa, jos jossain joku tupakoi. Muistaakseni asuntoa hakiessani minulta kysyttiinkin tupakoinnista sisällä. Sain heti kämpän kun vastasin, etten tietenkään. :P

En oikein käsitä miksi kenenkään pitäisi polttaa sisällä. On vaivatonta mennä ulos muutamaksi minuutiksi. Sen sijaan seinistä ja ikkunoista (katosta puhumattakaan) voi tervan peseminen olla aika haastavaa hommaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 07:54

Ei tämä liika holhoaminen ole mukavaa, nyt jo tupakoitsijat on laitettu ahtaalle.Kyllä omassa kodissaan sentään saisi tupakoida jos haluaa.aina joku ihmisryhmä on jonkun ryhmän hampaissa milloin lihavat , milloin nuoriso, milloin juopot. joskus ajattelee eikö ole tärkeämpää ajatella onko kaikilla töitä ja joka päivä jotakin syödäkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 08:27

Mun mielestä pitäisi ajatella ensin itse polttaako ja kannattako polttaa,KOetin opetella polttamaan 5 vuotta,mutta en oppinut,nyt olen ollut polttamatta 40 vuotta.Sinäaikana kavereita on tippunut jopa kymmeniä tupakan aiheuttamien tautien (lue syöpien) takia ,täältä ikuisuuteen.Osa hyvinkin nuorina.Sepakottaminen ei tuo muuta kuin vastarintaa,mutta olen nähnyt,kun vannoutunut tupakoitsijakin joutuu lopettamaan tupakoinni kun ei pysty enää polttamaan,Elää viellä 5 vuoden jälkeen,on kuulemma joutunut kärsimään vierotus oireetkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 11:47

kaikki kiellot joiden nuodattamista ei pystytä valvomaan ovat turhia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.12.2008 - 18:12

Kieltojen maailma on mahdollisuuksien maailma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 17:45

Ainakin silloin jos saman katon alla on lapsia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 03:56

todellakin! nykyään taitaa jo uusimmissa vuokra asunnoissa ollakin kielto sisällä polttamisesta. eihän ole kivaa mennä kylään, kun jo ovilla leijuu savu pilvi niin ettei näe sisälle asti, seinät ja katot keltaisena..hyi hyi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 11:30

Vuokra-asunoissa vois olla, mutta omissa ihan sama mitä kukin tekee. Sama kielto parvekkeilla, on ikävä kun ei voi viettää aikaansa parvekkeella, kun naapurit sauhuttelee ja savusta joutuu nauttimaan kaikki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 15:42

kaikissa muissa paitsi omakotitaloissa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.12.2008 - 23:00

Tällä hetkellä ei voi kieltää, siitä on korkeimman oikeuden päätös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.12.2008 - 09:09

Jos kerrostalohuoneistoon tulee savun hajua, taloyhtiön on korjattava rakenteita siten ettei savua tunge muiden huoneistoihin. Mutta mieluummin polttaakoot sisällä kuin esim. ulkona pääoven edessä heitellen tumpit maahan tai sitten yleisillä parvekkeilla jotka on tarkoitettu esim. mattojen tuulettamiseen. Tupakoitsijat ovat väkeä joilla on jatkuva uhmaikä.