Oletko käynyt kuuntelemassa/laulamassa kauneimpia joululauluja kirkossa?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 21:55

Laulu ei kulje mutta aikomus on käydä.Mikko Kilkkinen tekee konsertteja ja Hanna Ekolaa olen käynyt kuuntelemassa/katsomassa/keskustelemassa useasti.On myös paljon muita.Se on eräänlainen tapa rauhoittua koko hulinan keskellä:

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 21:55

en ole vuoden 1980 jälkeen käynyt kirkossa enkä uskonut jumalaan. Turussa Maarian seurakunnassa oli vanha uskontoinen pappi ,hän ei halunnut kastaa tytärtäni koska kummit oli avoliitossa. ei sen niin väliä olisi ollut, mutta pappi tulkitsi raamatun sanan erilailla mitä kotona oli mulle opetettu. tyttärelle on annettu vapaus tulkita sanomaa . mutta minulle ja miehelleni kaikki kirkon touhut on teatteria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2008 - 23:43

Tänään kävin tyttäreni kanssa,ihan joka vuosi ei tule käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 08:50

perheen sisäisessä työnjaossa kirkkohommat on naisten töitä, minä keitän kahvit

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 09:17

Niin laulun lahjoja ei jaettu mulle silloin kun synnyin,ja joulu oli ennen talonpoikien ja maanviljelijöiden juhla joskus 1000 luvulla,kirkkoa ei oltu vielä silloin keksitty.jostain luvin,että Jeesuskaan ei syntynyt jouluna,vaan lokatai marras kuussa,tämä eiole se syy miksen käy kirkossa,mutta uskon asiat ei ole minun juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 10:56

En ole valitettavasti ehtinyt. Oletan että seurakunnassamme on joululaulutapahtuma myös joulun jälkeen. Kirkossakäynti rauhoittaa ylipäätään ketä tahansa, suosittelen.
Joskus ihmisen on todella tarpeellista hiljentyä ja keskittyä itseensä, sen voi kirkon penkissä istuen.

Lähteet:
oma vakaumus perinne hiljentyminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.12.2008 - 15:14

Kävin viime viikolla ja oli tosi mukavaa laulaa iki-ihania joululauluja. Kahvitkin vielä seurakunta tarjosi. Sain sieltä mukaani jouluisen mielen ja rauhallisen olon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 17:31

Kävin Espanjassa ollessani Costa Blancan suomalaisen seurakunnan 20-vuotisjuhlan merkeissä kirkossa. Siellä kuulin, että kauneimmat suomalaiset joululaulut lauletaan täälläkin ja menimme uudestaan. Kävin ensimmäistä kertaa Espanjan katolisessa, upeassa kirkossa laulamassa suomalaisia joululauluja. Upea kokemus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.12.2008 - 17:43

En ole. Radiosta kuulee joululauluja ja voi samalla tehdä jotain hyödyllistä. Paikallaan istuminen tympii.