Haluan jonnekkin matkalle , mutta en tiedä minne. Ja pitäis äitikin saadasuostuteltua, eli miten se onnistuu?

Tiedätkö jonkun hyvän matkakohteen, joka ei ole hirveän kallis? Äitini pitäisi saada suostuteltua mutta en tiedä miten =) Jos tiedät ja onnistuit niin vastaisitko? Kiitos! =)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 19:02

Minulla on parhaillaan menossa "pakko päästä Seychelleille"-projekti. Isäni, joka toimii maksumiehenä, on erittäin haastava tapaus, joten hänen kanssaan täytyy toimia hienovaraisesti. Teeppä äidillesi vaikka niin, että sen sijaan että ruinaisit matkasta viikkotolkulla, ota selville kivoja faktoja haluamastasi kohteesta. Sen jälkeen voit käyttää pari viikkoa siihen, että kerrot joka päivä jonkun ihanan jutun paikasta. Älä lannistu, jos taktiikka ei tuota tulosta. Tee kohteesta dia-esitys, jossa on joku hauska idea. Esim. "mitä kaikkea turhaa voit saada samalla hinnalla kuin upean Kanarian-matkan". Tsemppiä suostutteluun! (sitä tarvitsisin itsekin) :)

Lähteet:
erittäin omakohtainen kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.12.2008 - 16:36

Äitiäni ei saanut houkuteltua kuin Ruotsiin,koska siellä asui hänen sisar,muuanne häntä eisaanut,nimittäin ulkomaille,kotimassa hän kyllä kävi monilla matkoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 16:39

Minkä ikäinen äitisi on . talvella on mukava mennä teneriffalle tai cran canarialle, lentoajat noin 6 tuntia. lämpötilat päivisin plussaa 23 ja öisin 18 plussa. ei niissä ole mikään edullisempaa , samaa turisti krääsää saa Suomestakin. ja huijareita on myymälöissä paljon. sen takia isot kassit pitää jättää myymälän eteiseen.

Lisätty: 16.12.2008 - 17:02

Äitisi on hyvän ikäinen ja varmasti matkustamaan espanjan saarille . mutta ei se unkaria voita . lämpö ja muut olosuhteet ovat viileämpiä talvella. ja viikko saarilla riittää, kaupoissa on myytävänä samanlaista tilpehööriä mitä suomen halpakaupoissa.

Lisätty: 16.12.2008 - 20:52

LLaura ei onnistu , lapseni yrittivät minulle erinäisiä keinoja , tätini täyttäessä 100 vuotta , santa barbarassa .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.12.2008 - 16:44

Äitini on n. 45 vuotta. Olimme juuri marraskuussa unkarissa joten hän ei varmaankaan heti haluaisi, siksi pitääkin jotenkin suostutella,, Niin.. Kanarialle olisi kiva mennä ja mietinkin jo sitä :) Jos joku on käynyt siellä niin tuleeko matka kalliiksi neljältä henkilöltä? kiitos =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 17:16

Kallis on hyvin suhteellinen käsite.Tuskimpa äkkilähtöjä loytynee 4 hengelle.Ei kun matkatoimiston sivuja selaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.12.2008 - 17:33

ooooo las palmas!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.12.2008 - 10:58

Riippuu ajankohdasta koska menee Kanarialle. Tammikuussa saattaa olla edullisempaa. Mutta onko jokin mukava muu paikka kuin "kanasaaret" se sopiva? Suosittelen Vilnaa, ei ole kallis.

Lisätty: 17.12.2008 - 13:30

Sillä joka toimii maksajana, täytyy olla rahaa, se nyt on oleellista. Matkustamiseen täytyy olla myös jokin ns. hyvä syy.

Lähteet:
omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.12.2008 - 01:44

Teneriffalla satoi just viikon, joten ehkä kannattaa kääntää katse aurinkoisempiin paikkoihin. Kerro äidille, että tahtoisit Egyptiin, Hurghadaan. Siellä paistaa aina aurinko.
Hotellialueelta löytyy kaikki mitä tarvitsee ja ne ovat vartioituja, joten turvallistakin. Maassa on melko alhainen hintataso. Äitiin voisi vedota mahdollisuus retkiin kulttuuria katsomaan. Onhan Egyptissä kuitenkin paljon nähtävää. Voit myös hakea matkatoimistosta esitteitä ja jättää lojumaan johonkin. Esitteet eivät maksa mitään ja mistä sen tietää vaikka äiti innostuisi. :)

Lähteet:
Tuttavat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.01.2009 - 13:08

Kypros on aivan mahtava ja turvallinen matkakohde.Lämmintä on kesäaikaan kivasti ja siellä ei ole niinsanottuja spurkuja eli kerjäläisiä tai muutakaan rikollisuutta.Siis Kyproksen eteläpuolella Kreikkalaisten alueella.Rannat ovat huikeita ja sieltä löytyy paljon historiallisia rakennuksia kuin myös hyviä ravintoloita ja voi käydä vaikka esim puolisukellusveneellä joka on edullista ajan vietettä:)

Lähteet:
Omasta kokemuksesta käydessäni Larnacassa,Protaraksessa,Agia-Napassa..