mikä politiikka pätee suomessa .Ahtisaarenko Natoon meno rautaa rajalle ja varustautuminen vai presidentin puolueettomuus.

Avainsanat: sota puolueettomuus nato nobell

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.12.2008 - 16:09

Ahtisaarella tuskin enää on paljoa sanomista Suomen viralliseen ulkopolitiikkaan, kansalaisena hän voi ilmaista mielipiteitään siinä kui mekin omiamme.

________

Ulkopolitiikka
Suomen presidentti on valtionpäämies ja johtaa ulkopolitiikkaa yhteistoiminnassa valtioneuvoston kanssa sekä on puolustusvoimain ylipäällikkö.

Pääministerille katsotaan kuuluvan Eurooppa-politiikka eli Suomen suhteiden koordinoiminen Euroopan unioniin päin niiden asioiden osalta, kun ne ovat Euroopan unionin politiikkaa. Mikäli politiikka suuntautuu kolmansiin maihin eikä Euroopan unionilla ole asiaan muodostunut politiikkaa, on asia ulkopolitiikkaa ja kuuluu Suomen ulkopoliittiselle johdolle sekä eduskunnan ulkoasiainvaliokunnalle

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.12.2008 - 16:11

No koskas siitä rauhanmiehestä sotahullu on tullu?

Lisätty: 13.12.2008 - 22:12

siis muka tullu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 18:10

Kyllä nykyisen presidentin politiikka on sitä. Ahtisaari vaikka presidentti onkin on samassa asemassa kuin me muutkin, mielipiteen saa sanoa, ei muuta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 18:19

Tasavallan Presidentti johtaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 22:53

Kysymys on erikoinen. Meidät joka tapauksessa ajetaan Natoon, halusimme tai emme. Puolustusvoimat on tehty Nato-yhteensopiviksi mm. vaatetuksen ja sotilasarvojen suhteen.
Koko ajan tehdään kaikessa hiljaisuudessa päätöksiä, jotka viittaavat siihen, että Natoon mennään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 23:49

Heidi_K sanoi sen mitä minäkin asiasta ajattelen. Mielessäni on Suomen littyminen Eu:n oli vähän samantapainen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 20.12.2008 - 12:02

Onkoha hän muuttanut nimensä natosaareksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.12.2008 - 10:15

Ei kait nyt Ahtisaari henkilökohtaisesti ole Natoon menossa... mistä tuollainen tieto on peräisin. Mutta Natoon nyt toki olisi järkevää mennä, osa suomalaisista on vaan niin pelkureita että pelkäävät jopa omaa varjoaan!
Nato ei liity sotaan mitenkään eli käsittääkö joku että Natoon liittyminen merkitsee väistämättä sotaa? Kuka meidän kanssa sen sodan aloittaisi?
Naton rooli on muuttunut kovasti eli pääosa työstä on esim. kansainvälisen terrorismin torjuntaa ja sehän on pelkästään hyvä asia.
Nykyinen presidentti tekee "hallaa" koko instituutiolle eli hänen "ansiostaan" presidentiltä menee valta myös ulkopolitiikassa.

Lisätty: 29.12.2008 - 10:16

Venäjä oli äreissään Ahtisaaren Nobelista, syy: rauhantyö ei sovi Venäjälle, kannattavat aseellisia välienselvittelyjä.