Mitkä ovat matkailun kehitysvaiheet? Matkailunelinkeinolisesti! Vastauskia laajulisesti, kiitos!

LÄHTEET VIELÄ, KIITOS!!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 20:05

Eiköhän Suomessa Kalevi Keihänen teki mahdolliseksi matkustaa edullisesti.Olikohan Simon Spiesin (muistaakseni Tanskalainen) idea että massa riittää.Jos joka keikasta saa yhden rahayksikön niin riittävästi matkustajia tuotaa hyvin.

Lisätty: 12.12.2008 - 20:13

Toki jo löytörekkeilijät ovat olleet erittäin tärkeitä makailijoita aikoinaan.Uskon että tulet saamaan lisää vastauksia tähän aloittamaani vastailuun.

Lisätty: 12.12.2008 - 20:28

Varmaankin monissa maissa matkailun lisääntyminen on tehnyt siintä elinkeinon joka on valitettavasti kaikkien konfliktien takia vaarassa useassa paikassa.

Lähteet:
Muistelen 60-70-lukua Suomessa ja kirjallisuus+TV historiassa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 20:28

Matkailu on ollut viime vuosina nopeasti kasvava liike-elämän ala. Se koostuu useista elinkeinoista, joiden palveluja matkailija kuluttaa. Näitä ovat esimerkiksi ravintola-, liikenne- ja majoituspalvelut sekä vähittäiskauppojen, kulttuurilaitosten, kylpylöiden ja urheilukeskusten palvelut.

Matkailu muodostaa monissa maissa merkittävän osan maiden BKT:sta. Suosittuja matkailumaita ovat maailmalla esimerkiksi Brasilia ja Intia ja Euroopassa Espanja, Kreikka ja Turkki.

Matkailun kielteisiä seurauksia ovat etenkin kehittyvissä maissa talouden rakenteiden vääristyminen, ympäristöhaitat ja nähtävyyksien rapistuminen ja kielteiset kulttuurisiirtymät.

wiki