Mitä mieltä VR:n palvelusta. Rovaniemeltä lähtee vain aamujuna klo 7.15 missä invavaunu?

--> Perustuslain mukaan ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä, eikä
ketään saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan esimerkiksi
vammaisuuden perusteella. Julkisen liikenteen tulee palvella
kaikkia.<---
Muihin juniin kuin aamujuna, ei ole edes ramppia tai invahissiä
On lemmikkivaunut ja autovaunut, mutta ei invavaunua.

www.vr.fi/heo/palvelut/estee...260105.pdf

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 13:08

Olen mennyt rovaniemelle jokinaika sitten ,härkävaunulla, niinkuin silloin niitä nimitettiin .Meitä oli silloin aika paljon menossa sinne,mentiin melkein kemijärvelle asti,vaikka ,,asti,,on italiassa,oltiin tyytyväisiä silloin,kun vaihtoehdot oli vähissä,niinkuin Suomessa ,aina.Toinen vaihtoehdo olisi ollut marssimalla,

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 14:47

Aina tietysti valittamista riittää, se on Suomessa maan tapa. Jos yksi vaihtoehto löytyy, sen täytyy riittää. Ei kait niitä tarvitsijoitakaan joka junavuoroon edes ole.

Lähteet:
oma ajattelu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 15:51

VR:n talous taitaa olla sellainen että erikoisvaunuja kuten inva, lasten, eläinten ym. Ravintolavaunu taitaa olla joka junassa poislukien paikallisjunat (ja lättähatut js niitä enää onkaan)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 16:40

Minun kulkuni Rovaniemelle oli hankala. Ensiksi linja-autolla Kokkolaan, sieltä junalla Ouluun josta vaihto Rovaniemelle ja sieltä taksilla majapaikkaan. Ja lähteä olisi pitänyt edellisenä päivänä, jotta olisi kerennyt klo 13 alkavaan palaveriin.

Mukana oli kaksi matkalaukkua, kävelykeppi, rollaattori ja sairas puoliso. Eikä minkäänlaista palvelua mistään. Tällaista arkea eri muodoissa on vammaisilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 14:40

kyllä nyt valitetan sitten entä ennen vanhaan