Mikä on pulju.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 08:39

Pulju on kylä Kittilän kunnassa Lapin läänissä. Kylä sijaitsee Puljunvaaran juurella Syvä Tepastonjokeen kuuluvan Puljunjärven etelärannalla ja Puljutunturin itäpuolella, noin 27 kilometrin päässä Tepaston kylän pohjoispuolella ja noin 50 kilometrin päässä Leviltä. Kylän läpi kulkee Tepastosta Nunnasen kautta Enontekiön Hettaan johtava seututie 956. Kylä on pieni maa- ja porotalouden varassa kasvanut kylä. Kylän pellot sijaitsevat pääasiassa Puljunvaaran rinteillä ja läheisillä ylävillä mailla. Alavat maa-alueet kylän ympärillä ovat pääasiassa suota. Puljun kylän alueella sijaitsee myös Metsähallituksen hoitama Puljun erämaa-alue.

Kysyjän kommentti

En tienyt semmosta paikkaa olevan,nyt tiedän

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.12.2008 - 08:52

Pulju = pieni liikeyritys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 09:02

slangimerkityksiä:

pulju :

1. kauppa, yritys (halv)
2. joukko, sakki

Lähteet:
urbaani sanakirja

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 09:03

1. Pieni kauppa
2. Ammeen tapainen ihmisille tarkoitettu kulho

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 09:10

Pulju on:
-sukunimi
-tunturi
-kylä Lapissa Kittilän kunnassa
-erämaa-alue Lapissa
-yritys, lafka, pulju murresanastossa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 22:22

pulju on minun kielessä pieni amme ja puljuksi sanotaan myös jotain pientä paikkaa, joka ei ole kovin viihtyisä "voi mikä pulju"

Lähteet:
oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.12.2008 - 01:15

Pulju tarkoittaa pientä, sekavaa kauppaliikettä. Aika halventava nimitys itseasiassa.
Palju sen sijaan tarkoittaa puista ammetta, luulisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 19:12

mulle tulee mieleen jokin kioski