Kannattaako ottaa koiraa jos on vielä lapsi eikä ole enne ollut koiraa ja harrastaa kolmea eri lajia?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 17:31

Koira on parhaimmillaan erittäin hyvä harrastus lapsille. Koira opettaa vastuunottamista, ja asioista huolehtimista. Täyttä vastuuta koirasta ei voi kuitenkaan jättää lapsen harteille ennenkuin lapsi osaa huolehtia myös itsestään. Lapsiperheissä koira on aina aikuisen vastuulla
ohjelmat.yle.fi/koiralle_kot...ssa/osa_16

Keskustele vanhempiesi kanssa, koira pitää aamulla aikaisin viedä lenkille ja monta kertaa päivässä. Koirasta on paljon iloa mutta myös työtä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 17:02

Ymmärrän kysymyksen niin, että olet lapsi ja harrastat kolmea eri harrastetta. Eikä sinulla ole kokemusta koiranhoidosta.

Näillä tiedoilla ehdotan, että neuvottelet vanhempiesi kanssa. Koirasta on otettava vastuu. Se juo, syö ja kakkii ihan joka päivä. Siis siitä on paljon huolehtimista. Jaksatkohan?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 17:03

Koiran ottamiseen liittyy iso vastuu, siitä pitää huolehtia ja sille pitää riittää aikaa. Jos sinulla on jo kolme harrastusta ja se koulunkäynti, voisi olla viisaampaa odotella sen koiranoton kanssa?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 23:46

Ei kannata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 00:40

Ota myöskin selvää ettet ole allerginen koiralle sillä siitä olisi ikävä luopua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.12.2008 - 10:53

Jos ja kun olet lapsi, vanhempien täytyy ratkaista tuo asia, et sinä itse voi sitä päättää. Hoito-ja huolenpitovastuu siirtyy kuitenkin vanhemmillsesi.

Lisätty: 17.12.2008 - 13:50

Ja jos jo harrastat kolmea eri lajia, ei koiraa. Koira ei sinänsä ole laji vaan se on elävä olento joka tarvitsee huolenpitoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.12.2008 - 13:46

juu kannattaa toki mutta otra huomioon siinä on iso vastuu!ja jos otat ensimmäisen koiran niin ota helppo rotu,sillä minä kun sain ensimmäisen koiran joka on minulla vieläkin niin estrelanvuoristokoira on helppo mutta se karkailee mutta muuten kiltti.se on ensimmäiseksikoiraksi hyvä vaikka monet ovat eri mieltä.ja niitä helppoja on monia esim.labradorinnoutaja,newroulandinkoira,kutainennoutaja,snautseri,villakoira,mastiffi,bernhandilainen,jackrussellinterrieri,kääpiöpinseri ja pinseri.niitä on monia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.12.2008 - 19:37

No riippuu siitä millainen koira on. Paras koira mielestäni on se joka pystyy pärjäämään yksin, mutta lapsille koira on niin ihana ja myös aikuisille.. Niin että on paras, että lapsi huolehtii nopeesti koirasta esim: Laittaa ruan ja veden siltä aikaa kun menee harkkoihin..