Napsulaiset.Ympäri Suomea.Pitääkö kukaan enää pihajuhlia niin kerrostalossa kuin omakotialueellakin?

Lisätty: 11.12.2008 - 00:59

Ei tietenkään nin talvisaikaan mutta yleensä.

Avainsanat: katoavaa kansanperinnettä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 12:01

Kyllä meillä on vapaa-ajan asunnolla kerran vuodessa eli useimmiten syksyllä juhlat. Tänä vuonna jouduttiin olemaan sisätiloissa sattuneista syistä. Meillä niiden nimi on sadonkorjuujuhla. Vieraita on sellainen vakio, vähintään 20 henkilöä. Joku muu sitten vuorostaan järjestään elokuussa rapukestit.

Kysyjän kommentti

Hyvä että naapurisopu on kunnossa.Eikö tuo sadonkorjuujuhla ole vanha perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 11.12.2008 - 01:03

keväällä ja syksyllä kerran, sen jälkeen kun ypäristö on siivottu talkoilla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 08:24

Asun omakotitalossa ja olen senverran vanha ja ajattelin jokuvuosi sitten ,että juhlat on juhlittu ,eli ei pidetä pihajuhlia ei edes sisäjuhlia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:22

kevät ja syys haravoinnit, ei juhlia vaan talkoot ilman talkootarjontaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 23:53

Kyllä meidän talossa pidetään kahdesti vuodessa pihajuhlat. Yleensä juuri pihatalkoiden yhteydessä.