Miten kommentoitte kun Suomea myydään Venäläisille,eli ostavatko he maan pois kun eivät sodassa onnistuneet?

Lisätty: 10.12.2008 - 20:43

Kuinka on päinvastoin.Eipä taitane onnistua!

Lisätty: 10.12.2008 - 21:59

Kultaranta.Tosi on että raha ratkaisee.Itse en mökkiäni myisi tänään millään hinnalla sillä käytän sitä itse.

Avainsanat: rahako ratkaisee

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 20:39

Tämä oli arvattavissa kun Suomen lakia muutettiin 80-luvulla siten, että maata saa omistaa myös ulkomaalaiset. Ennen sitä vain yhtiöt, joiden pääosa omistuksesta oli kotimaista. Valtio on järjestänyt olot otolliseksi sille, että kauppaamme itsemme ulos omasta kotimaastamme.

Henkilökohtaisesti en voi hyväksyä sitä, että joku ahneuttaan myy maata vierasmaalaisille. Se kostautuu vielä.

Lisätty: 10.12.2008 - 20:59

Joku kysyi myisimmekö ruotsalaisille. Panee miettimään tosiaan. Ruotsalaisethan omistavat jo leijonanosan ns. suomalaisyrityksistä.

Kysyjän kommentti

Samaa mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.12.2008 - 20:49

Meidän kunnassa on maan myynti kuuma peruna paraikaa. Kunnanhallitus on halukas myymään golfkentäksi ja luksusasunnoiksi maata venäläisille . Kuntalaiset eivät ole siihen valmiita. Kylätoimikunta on jo kerran saanut kokouksen pystyyn, jossa on keskusteltu asiasta.

Olemme kovin velkainen kunta ja kauppasumma olisi varmaan tarpeen. Televisiossakin on pariin otteeseen käsitelty tätä kauppaa. Huolestuneet kuntalaiset kyselevät: "Mitä venäläiset oikein hakevat keskisestä Suomesta"?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 20:57

Ei venäläisille. Möisittekö Ruotsalaisille?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:46

Hankala asia, johon kannanotto varmistuisi vasta kun omaa mökkiä / taloa / tonttia tulisi joku kyselemään 2 - 6 kertaa kovemmalla hinnalla kuin mitä suomalaiset naapurit olisivat valmiita maksamaan, eli kun 100000,- muuttuisi vaikkapa 600000,- arvoiseksi.
Valitettavan usein puhtaat ja ylevät periaatteet painuvat unholaan kun raha puhuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 09:22

en sittenkään jaksa uskoa että tästä tulisi suurta (pitkäaikaista) ongelmaa, harmittaa tietysti niitä joiden ympäristöön tulee isoja kulttuurimuutoksia, perinteitäkin löytyy, tsaarin armeijan upseerien datshat aikoinaan ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 09:49

Eihä ne venäläiset voi viedä sitä maata minnekkään.Vaikka eikös niitä venäläisiä ajettu täältä pois aseitten kassa viimmevuosisadan alussa.eikä ole mitä myisi niille,jo joku myy niin onhan se mukava saada kunnon hinta,edes kerran elämässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 12:08

Venäläiset tulevat tänne sankoin joukoin, muunmaalaiset taas eivät. En itse myisi venäläisille mitään, mutta esim. ruotsalaisille kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.12.2008 - 22:39

miten niin eivät onnistuneet sodasa?
Kuka sen sodan muuten voitti?