Luotatko internetissä osteluun? Oletko itse ostanut mitään?

Mietin jos aikoisin ostaa..

Lisätty: 09.12.2008 - 18:30

Avainsanat: internet ostaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.12.2008 - 20:14

Nettikaupasta minulla on kolmenlaista kokemusta:

1. H&M:n netistä tilatut vaatteet
- toimitusajat takkuilevat ja vaatteiden istuvuudesta ei tietenkään voi olla 100% varma, muuten toimivaa
2. "Mustasta pörssistä" konserttiliput Tukholmaan
- jouduttiin jännittämään ökyhintaisten lippujen aitoutta viime hetkeen asti, onneksi emme joutuneet pettymään vaikka verenpaine nousikin..
3. Ostan ja myyn tavaraa säännöllisesti huuto.netissä
- suurin osa kaupoista sujuu hyvin, mutta ikäviäkin tapauksia löytyy, mm. postittamattomia tuotteita, noutamattomia tavaroita ja maksuvaikeuksia.

Suosittelen kuitenkin nettikauppaa, koska nämä huonot kokemukset onneksi osuvat kohdalle paljon harvemmin kuin hyvät. Lisäksi on mukavaa kun ei tarvitse juoksennella ympäri kaupunkia esim. jonkun harvinaisen cd:n perässä ja hintakin saattaa olla reilusti halvempi :)

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 18:34

Mitä suurempi firma sitä luotettavampi se myös on. itse olen ostanut joitakin tuotteita nettikaupoista, mutta myös kerran yksityiseltäkin. kaikki on tullut mitä oon halunnu eikä hinnassakaan ole ollut ongelmia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 18:46

En ole koskaan halunnut ostaa liian pieniä vaatteita ns. postimyynnistä. niin on vaan käynyt . olen salaa laittanut jäteastiaamme niitä ostoksiani. salannut jopa perheeltäni saamattomuuteni palauttaa ostoksiani johtuen palautuksen monimutkaisuuteen verrattuna tilaukseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 19:21

kertaalleen tullut hankittua kokemusta, kamerakauppa, tökki mutta päättyi hyvin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 20:44

Sanoisin että kaikkeen ostamiseen liittyy riskejä ostatpa mistä tahansa. Itse olen ostanut netistä konserttilippuja ja joitain cd-levyjä, niitten kanssa ei kyllä ole ollut ongelmaa. Kamerakauppaa en kyllä suosittele ainakaan siinä tapauksessa että merkkikameran hinta on alhainen, syy alhaiseen hintaan voi olla linssien heikko taso.

Lähteet:
Oma tieto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 22:29

Luotettuja nettikauppoja kannattaa käyttää. Lähinnä luotan näissä asioissa tuttuihin ja turvallisiin tai kyselen tuttavilta, jotka ovat käyttäneet.

Voin suositella paria:

shop.hm.com/fi/

www.varusteleka.eu/prebeo/index.php

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 23:44

Olen ostanut joitain tuotteita:Ei ole ollut ongelmia mutta kuten aiemmin kirjoitettu niin kannattaa käytää omaa harkintaa eikä osta jotain hetken mielijohteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 00:38

Minä ostin palomuurin nettikaupasta. Palomuuri oli liian raskas koneelleni. Sain ilman mukinoita rahani 70,90 euroa takaisin vaikka kaupasta oli kulunut jo yli 3 kk.

F-secure toivotti minulle vielä hyvää jouluakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:28

Olen ostanut sekä kotimaasta että Englannista paljonkin, koskaan ei ole ollut ongelmaa. Kokemuksena täytyy todeta, että posti Englannista Suomeen on paljon nopeanpi kuin täältä kotomaasta tilatessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.12.2008 - 15:24

vähän vanhanaikaisena en ole vielä kerennyt huomaan nettikaupan etuja (mulla on aikaa kierellä kauppoja ja ihmetellä oikeita tavaroita sen sijaan että katselisin kuvia)