Heitämpä taas periteisen, mutta mielekiintoista miten mielimusiikki jakautuu.Mielestäsi paras Joululaulu ?

Kaikki vastaukset on hyviä ja tervetulleita.Voitte myös kommetoida lapsuuden Joululla tai miten vaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 22:18

Tämä yksi niistä joka herkistää mieleni (kuin myös monet yllä mainitut):

Lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa,
Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.
Varpunen pienoinen, syönyt kesäeinehen,
Järven aalto jäätynyt talvipakkasessa.

Pienen pirtin portailla oli tyttökulta:
Tule, varpu, riemulla, ota siemen multa!
Joulu on, koditon varpuseni onneton,
Tule tänne riemulla, ota siemen multa!

Tytön luo nyt riemuiten lensi varpukulta:
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta.
Palkita Jumala tahtoo kerran sinua.
Kiitollisna siemenen otan kyllä sulta!

En mä ole, lapseni, lintu tästä maasta,
Olen pieni veljesi, tulin taivahasta.
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
Pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.
Siemenen pienoisen, jonka annoit köyhällen,
Pieni sai sun veljesi enkeleitten maasta.

Suomeksi tämän laulun käänsi Topelius, jonka oma suru kuvastuu näistä laulun sanoista, hänen poikansa kuoli runon kirjoittamista edeltäneen vuoden keväänä.

Toki ilosempiakin lauluja on 'joulusuosikeissain', kaikki nää kurrelaulut sun muut ja tipetipet tiptapit, jne, riippuupi ain omist tunnetiloistkii, miten millonkii.. mut välil on ain hyvä pysähtyy....miettimään....

Kysyjän kommentti

Paljon hyviä vastauksia, mutta pidin parhaana ku oli sanatkin mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.12.2008 - 01:20

Minä pidän Adamin "Oi Jouluyö"stä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 04:32

sylvian joululaulu, mulle tulee aina kyynel silmään kun se on niin tunnelmallinen laulu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 06:56

Pidän klassisista joululauluista, yksi suosikki Karita Mattilan Oi jouluyö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 07:10

Sylviahan se

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 08:32

Konstan joululaulu. Meniköhän tuo nimi nyt oikein?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 09:58

Minä pidän iloisista ja vauhdikkaista joululauluista, mutta koska olen huono muistamaan nimiä... oletan sen olevan nimeltään winter wonderland eli talven ihmemaa. :)
Pakko myöntää, että tulee hyräiltyä sitä töissä välillä.

Lähteet:
Muisti, valikoiva.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 10:57

kyllä sylvin joululaulu on suosikki,hyvänä kakkosena tulee,Hei kaikki tenttu ukot hyppikää, siinä on meininkiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 11:07

Niitä on monta, sopivat eri tilanteisiin. Sylvian joululaulu on hieno, ja se tarina takana surullinen.
Ruotsalainen laulu Tonttu (sävelletty Rydbergin runoon) on myös kiva, odotan että se tulee radiosta tai jos en satu sieltä kuulemaan, laitan C-kasetin soimaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 11:34

Vaikea vastata, riippuu mielialasta.
-Maa on niin kaunis
-Sylvian joululaulu
-tai jopa Petteri Punakuonokin, siihen liittyy hauskoja muistoja, veljenpoikani toinen nimi on Petteri, ja hänellä oli pikkupoikana aivan hillittömän hauskaa kun lauloin sitä hänelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 18:46

Miepä pistän muutaman joululaulu lempparini sanoineen... :D

Varpunen jouluaamuna * www.google.fi/url?sa=t&s...7QYLi996lQ

Sylvian joululaulu * www.google.fi/url?sa=t&s...e0PsoEpqqQ

Heinillä härkien kaukalon * www.google.fi/url?sa=t&s...DyRX88M2Zg

Tontun tehtävät * keskustelu.suomi24.fi/show.f...0030920789

Sika * www.google.fi/url?sa=t&s...eF6NYX5L5w

Sika kipale on ehkä vähän ronski ja siin on karkiat sanat, mutta mie jotensakkin tykkään siitä.. :D

[ Lumiukko ] * www.youtube.com/watch?v=VTko...re=related

Lähteet:
Omat mieltymykset joululauluihin - - google* lyrics

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.12.2008 - 21:47

tip tap

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 10.12.2008 - 22:36

Olin tänään laulamassa kauneimpia joululauluja, ja ehdottomasti kauneimmaksi totesin laulun Varpunen jouluaamuna. Se herkisti niin, että kyynel ilmestyi silmäkulmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:22

itselläni on joulun taikaa- cd levy jonka olne saanut varmaan kymmenen vuotta sitten.. siinä paras kappale ainakin on maa on niin kaunis the steelersin soittamana. joulumaa on hyvä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.12.2008 - 18:50

Whamin Last Christmas-biisi on ihana! Siihen ei kyllästy koskaan. The Joulukalenteri-ohjelman tunnari "On rankkaa olla tonttu" saa aina hymyn huulille. Ja jos haluaa herkistyä niin "Enkelkellot" on ihan mahtava :)