miten saa kuumeen?

Avainsanat: kuume tauti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.12.2008 - 12:38

Kuumeen aiheuttaa ruumiin lämmöntuotannon ja lämmönkulutuksen välisestä tasapainotilasta huolehtivan selkäytimessä sijaitsevan lämpökeskuksen kiihottuminen. Tämä voi johtua esimerkiksi vereen joutuneiden bakteerien synnyttämien myrkkyjen vaikutuksesta. Kuume ei siis ole itsenäinen tauti, vaan jonkin taudin ilmaus: kuumeen nousu ilmaisee sen, että ihmisen ruumiin immuunijärjestelmä toimii ja taistelee taudinaiheuttajia, kuten bakteereja ja viruksia vastaan.

aiotko hankkia vai vältää?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.12.2008 - 12:49

Näin syksyllä tai onko nyt talvi.Vähissä vaatteissa ulos oikeen vilustuttaa itsensä ,niin kyllä vastustuskyky heikkenee senverran alas ,että jopa keuhkonkuume iskee.Sitten toinen keino ,ostaa lehtipuhaltimen ja sillä oikeen pöllyttelee maastoa,niin myyräkuume iskee,myyräkuume on tänäsyksynä kiusannut kiinteistön huoltajia,Yksi tuttu kiinteistön hoitaja kertoi ,että senjälkeen kun hiedän firmaan ostettiin lehtipuhaltajat ,niin myyräkuume on kiusannut joka syksy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 13:56

kun on kylmässä pihalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 16:12

Edellä kerrotujen lisäksi voisit vierailla jonkun flunssaisen ystäväsi luona ja pyytää häntä pärskimään sinuun päin. Käy kaupoissa ja jätä kädet pesemättä... eiköhän siitä ainakin vatsatauti tule... saati sitten kuumetta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 17:40

Onkohan kyseessä sama kysyjä (hmm..., ei voi tietää), joka halusi nopeasti syövän täs päivä, muutama sitten.

Jos ET halua kuumetta, niin vältä isoja ihmismassoja, joissa pöpöt liikkuvat, varsinkin leudoilla talvikeleillä, syö epäterveellisesti; kuin yllä: jätä käsien pesut sun muu hygienia, jne. jne.. myös kuten vähäviisas sanoi; kuumeilu/lämpöily on oire jostakin sairaudesta, ei tauti itsessään..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 20:20

Itse tapaan syödä ennen vaikeita tenttejä joihin en ole lukenut tupakanpuruja.
Ne nostaa kuumeen juuri sopivaksi ajaksi korkealle; ehtii käydä terkkarilla ja saada 3pvän sairasloman. ;>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 23:05

Ihmettelen näitä kysymyksiä kuten jonin13.Taudit ja sairaudet tulevat.Et voi niitä välttää.Kuume tulee monen sairauden yhteydessä.Esim.syöpä.Heitäppä näitä kysymyksiä ei anonyyminä jos kantti kestää.Mitä seuraavaksi haluat.AIDS on kiva ja helppo saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 06:09

On sulla ihme himo sairastua.Jos on jokin tapahtuma tai tilaisuus joka pelottaa niin rohkeesti ilmoitus että et suostu niin kroppa säästyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 06.04.2009 - 17:45

Tuota yrittelin tulla itse tässä kipeäksi juuri äsken, syynä oli tuleva koe. Kuumetta on ollut muutenkin...