Mitä neuvoja/mieltä, kun naapurissa viime yönä 'juhlittiin' niin äänekkäästi, että vasta aamukuudelta sain alottaa omat yöuneni??

Näin pääs käymään, en tiedä oliko itte isäntäväki asialla, vaiko he poissa ja lapsoset päässy juhlimaan, mutta vasta kuudelta aamulla loppu meteli/musiikki. Meitin makkari heitin olkkaria vasten.. mitään ilmotusta ei missään, jos tällaset pippalot järjestetään, oikeinko?
Mitä itte oisit tehnynnä, tuli mieleen et ois voinunna polliisit kuttuu, viikonloppuna sentään meikä ainakin kerää voimia nukkumisellaan seuraavaan työviikkoon.. neuvoi teil kysyyp hän täält, pliis (siis vastasuuden varalle, vai pitäskö huomenis viel käydä isännän kans neuvottelee??)

Avainsanat: naapurit juhlat pippalot yörauha naapurisopu ilmotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.12.2008 - 20:06

Ikäviä kokemuksia ja varmasti yhtiöjärjestyksessä kiellettyä toimintaa. Melkein tuntuu siltä että oli kyseessä 'lastenkutsut' tai sitten on livennyt pahemman kerran A-linjalle.

Jos sitä naapurisopua noin niiku jatkossa ajattelee, niin kyllä se poliisin kutsuminen taitaa olla niitä viimoisia konsteja. Eikä okein usein se kesken juhlien rähjääminenkään tuota toivottua tulosta. Minä menisin pitämään jälkipalaverit sen isännän kanssa. Ja kyllähän tapoihin kuuluis vähän ennakkoon varoitella jos on aikomus rillutella reippaamin, jostain sellaisesta käytännöstä varmaan voisi sopia tuossa 'palute palaverissa'.

Lisätty: 11.12.2008 - 10:57

Jos yhtään helpottaa tietää ettet ole yksi ongelman kanssa, lainaus tämän päivän iltiksestä:
'Hallitseva Miss Suomi Satu Tuomisto, 22, on väsynyt. Naapurissa pidetyt bileet ovat jatkuneet aina aamun pikkutunneille asti, eikä kaunotar ole saanut nukuttua silmäystäkään. Eikä kyseessä ole suinkaan ensimmäinen kerta. '

Kysyjän kommentti

Hyvei vastauksii kaikki ja otin onkeeni vinkeistä niin sanotusti, mut valper, tunsin itteni kerrankin ja viel tässä iässä kaunottareks, kiitos siul siitä lisävastauksestais myöhemmin (tuo julkimojutska), heh...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.12.2008 - 20:05

Varmaan kannattaa ainakin isännöitsijään ottaa näin jälkeenpäin yhteyttä, jos sellainen on olemassa.
Tietysti jos uskaltaa voi mennä soittamaan ovikelloa tapahtumahetkellä , ja pyytää pienentämään volyymiä.

Aina kannattaa soittaa poliisille ja ilmoittaa häiriöstä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:06

Kyllä siitä ainakin mainita voi naapurille sievästi. Ja jos toistuu kutsuisin pollarit. En tiedä skaltaisinko mennä ovelle pyytämään hiljaisempaa jatkoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:10

Ennen klo 23.00 pitää käydä pyytämässä rauhaa. Lisäksi ilmoitus isännöitsijälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:12

Kokemuksesta voin kertoa, että kannattaa käydä soittamassa ovikelloa ja pyytää hiljenemään. Jollei se tehoa, soittaisin poliisin paikalle. Onnekseni juhlijanaapurit ovat muuttaneet muualle, joten saan nykyisin olla rauhassa.

Lähteet:
Oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 20:17

et varmaan ollut ainoa jota mekkala häiritsi, isännöitsijän hommia antaa muistutus häiriöstä, eiku sinne vaan yhteyttä joko yksin tai kimpassa (siis isännöitsijää)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 21:10

samoilla linjoilla itsekkin olen kun nämä muut napsulaiset. tapahtumahetkellä poliisille soitto tai jälkikäteen isännöitsijälle ilmoitus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 07.12.2008 - 22:30

Jos oli eka häiriö, ilmoittaisin vain asianomistajille. Mutta jos häiriköinti jatkuu niin sitten poliisit ja isännöitsijät kuvioihin. Kyllä hyviin tapoihin kuuluu ilmoittaa naapureille jos juhlia pitää. Käyppäs juttusilla, niin eiköhän asia selviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 08:17

Ihan ensiksi tosiaan kannattaa käydä valittamassa suoraan ovella,yleensä auttaa jos kysymys normaali-ihmisistä.Isännöitsijälle tietty juhlien jälkeen,jos ei sopuun päästy.Asiallinen keskustelu ilmoitusasioista asianomistajien kanssa ja sitten vasta järeämpiin toimiin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 21:31

Jos sinulla on jotain omaisuutta ukona esim. auto niin suosittelisin että et puutu tilanteeseen sillä autoasi on helppo vahingoittaa kostoksi. Mielestäni järkevintä on ottaa yhteyttä isännöitsijään ja jos se on kaupungin vuokra-asunto niin asuntotoimistoon.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 12:21

Jos et silloin tehnyt asialle mitään, niin ainakin soitto isännöisijälle on paikallaan.
Parasta on toimia niin että menee heti ja soittaa ovikelloa ja valittaa asiasta. Jos se ei tehoa, kirje isännöiisijälle (siltä varalta että samoja tilanteita tulee myöhemminkin).
Kun 3 valitusta on tullut, tulee häätö huoneistosta eli taloyhtiä ottaa huonesiton haltuunsa.
Meidän kaupunkitalossamme on ollut 2 tapausta metelöinnistä sopimattomaan aikaan, isännöitsijä sai asian hoidettua, tein kirjallisen ilmoituksen ja toinen asukki lähti pois vapaaehtoisesti. Toinen asuu edelleen mutta vain pari kertaa on ollut "myrskyn merkit ilmassa".

Lisätty: 09.12.2008 - 12:23

Taloyhtiöillä on säännöt ja ne koskee myös juhlimista eli mikään sääntö ei salli äänekästä elämää määärttyjen kelloaikojen jälkeen. Ei ilmoitus siitä että "meillä juhlitaan illasta aamuun" ole mikään synninpäästö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 15:11

No jos ei ole jatkuvaa juhlimista niin sen viellä joskus kyllä sietää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.12.2008 - 19:03

pitäis varmaan valittaa naapureille..