Miten saisin 8 mm muoviset puikot (Inox) luistavammaksi? Lanka ei kulje tasaisena kutoessani.

Lisätty: 06.12.2008 - 00:49

Kiitos neuvoista. Muovipuikkoni ovat ihan uudet ja 8 mm puikoilla kutominen on raskasta vääntämistä. Taidan kokeilla mersun neuvoa ja hakea bambu-tai puupuikot. Kiitos kaikille.

Avainsanat: villalanka kutominen puikot

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.12.2008 - 06:41

Enpä tiedä, saattaa johtua myös langasta. Oletko kokeillut puisia tai bambu-puikkoja, ne ainakin luistavat hyvin, itselläni on ebenholz-puikot ja lanka kulkee hyvin.

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2008 - 16:08

pistä vaseliinia se tosin saattaa sotkea sukat, vai mitä sitten kudotkin. tosin se lähtee kuumassa pesussa pois. Kyl kyllä takuuta voi antaa. jos puikot on vanhat ja kuluneet niin pelkästään uusien ostaminen olisi varmaankin järkevintä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 16:41

Tulipa mieleeni (en tosin itse kokeillut) josko kynttilää hierois näihin puikkoihin, lisäähän se luistoa suksissakin, mikei sitten puikoissa? Kokeilemisen arvoista (ko?).. toivotaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 17:05

Sitä on olemassa sellaista silikonivoidetta, jota olen nähnyt käyttettävän esimerkiksi puisten laatikostojen saamiseksi helpommin aukeaviksi (luistavammiksi). Muistaakseni emäntä kehui ettei se edes sottaa. Luulisi sen toimivan tuossa sinunkin ongelmassasi . Nimeä en tähän hätään muista, ehkä joku tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.12.2008 - 12:13

Saattaa johtua tekokuitulangasta jos sellaista olet neulonut.