miten saa kiekon nousemaan????

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 04.12.2008 - 09:40

Rannelaukauksessa laita kiekko ensin lavan juureen, siis siihen kohtaan, joka on lähinnä mailan vartta. Kun lähdet viemään lapaa voimakkaasti eteenpäin, kiekko liukuu samalla kohti lavan käyrää kärkeä. Vedon loppuvaiheessa lapa kääntyy vielä vähän yläviistoon.
Lämärissä muista, että lapa osuu vähän ennen kiekko jäähän. Tämän osuman tarkoitus on saada mailan varsin taipumaan - sitten kun maila nousee jäästä ja osuu kiekkoon, mailan varsin "ponnahtaa" takaisin ja tästä syntynty voima yhdessä mailan heilahduksen kanssa saa kiekon lähtemään hurjaa vauhtia eteenpäin - ja samalla usein nousemaan.
Muista: Harjoitus tekee mestarin eli kiekko nousee parhaiten kun treenaat paljon!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.12.2008 - 00:39

vippaa mailalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 02:03

kiekon saatto nousevalla mailalla