Miten vietätte/kunnioitatte ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ! Käyttekö seuraamassa paraatia tai jotain muuta tapahtumaa eim. seppeleenlaskua?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 20:26

Rauhallinen päivä (ehkä vuoden rauhallisin), kuudelta illalla laitan 'joka ikkunalle kaksi kynttilää'. syödään ja itse ainakin mietin/muistelen silloin miten, milloin ja ketkä tämän itsenäisyyden on meille hankkineet, kunnia heille siitä. Illalla sitten katselen näitä linnan juhlia jonkun aikaa ainakin....ja tällä kertaa voi valvoa myöhempäänkin kun sunnuntaina saap viel (ehkä) lepäillä pitempään aamulla...

Kysyjän kommentti

Nimenomaan Ketkä sen ovat hankkineet!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.12.2008 - 18:31

Lippujen nosto ja lasku..telkkarist katselen linnan juhlia. eipä sen kummosempaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 18:32

ennen vanhaan käytiin sedän ja enon sankarihaudoilla nykyjään ne ovat yli 400km kaukana,joten poltamme pari tuikkua päivän kunniaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
J-A
Vastattu: 03.12.2008 - 18:47

sytytetään kynttilöitä, katotaan linnanjuhlia ja syödään hyvää ruokaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 18:50

hiljaista on aina kyseisenä päivänä ollut.Linnanjuhlat pitää aina katsoa. Jopa pojantyttäreni tietää kenellä oli rumimmat allit ikä 9 v. no kun mamma sanoi ,kun kysytään mistäs tiedät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 20:30

Nooh miun pittee tähänkin vastata jotta Äipällein menemme Itepäisyys, eiku Itsenäisyyspäivää viettämään.. Kynttilöitä ja yks niist on tietty see sinivalkoinen kynttilä.. Hyvää ruokaa, ehkä poronkäristystä ja muussia ja linnanjuhien kahtelua tietenkin.. Semmoista oleskelua ja jutskailua, ehkä pelejä pelailaan (kortti/ lauta pelejä) Semmoinen on meitin tän vuoden Itsenäisyyspäivän vietto. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 20:37

Vien veteraani isäni haudalle kyntilän. Ehkä sytytän kaksi kynttilää ikkunoille tai menen ulos kävelylle ja katselemaan toisten ikkunoista loistavia kynttilöitä. Linnan juhlat on tarkoitus katsella. Etsiskelin eilen kaupoista pöytämallista suomen lippua enkä löytänyt. Huomasin sen, kuinka vähän kauppiaat yleensä välittävät itsenäisyyspäivästä. Joulua kyllä osataan tyrkyttää jo syyskuun lopulta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 21:27

kynttilät tulee sytytettyä ja illalla seurataan linnan juhlia oman kuohuvan kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 01:10

paraati katsotaan telkusta ja muutenkin menee laiskotellessa, lehdestä pitää tarkistaa ettei ole vahingossa tullut mitaleita (ei yleensä ole, mutta eihän sitä koskaan tiedä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 07:58

Poltamme kynttilöitä, mikä on mukavanpaa kuin katsella juhlia telkusta ja kommentoida linnan vieraiden pukeutumista ym. Muuten normaali lauantai ilman kauppareissua koska liikkeet ovat sulki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 12:33

Rauhaisasti

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 13:25

Olemme maalla ja lippu nostetaan ja lasketaan sääntöjen mukaan. Illansuussa tulee ystäviä päivälliselle.
Tietysti ikkunoille laitetaan valkoiset kynttilät klo 18.00.
Sen sijaan pressan kutsuja ei katsota TV:stä, yksi tosi typerä ohjelma, eli sillä mitä kelläkin yllään ei ole Suomen itsenäisyyden kanssa mitään tekemistä.
Aattona eli perjantaina on erään "yhdistyksen" merkkipäivä, menemme juhlagaalaan, liittyy myös aiheeseen itsenäisyys oman ymmärrykseni mukaan.

Lisätty: 09.12.2008 - 08:38

Lähetin vieraskutsut sähköpostilla, laitoin ps-huomautuksen: jos haluatte nähdä Linnan kutsut, se on pätevä syys poisjäämiselle! Kaikki tulivat, kukaan ei ollut kiinnostunut kättelyseremoniasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.12.2008 - 21:18

Töissä silloin 12-20. Linnan juhlia tulee illalla katsottua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 05.12.2008 - 16:12

Itsenäisyyspäivän vietto on rauhallista kotona oleilua. Kynttilät palamaan illalla, paraatin katson tv:sta sekä linnan juhlat. Jos jaksan valvoa, katson vielä Tuntemattoman sotilaan. Eihän sitä sen kummempaa karkeloa tarvitse olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.12.2008 - 13:34

Yritän kyllä muistaa olla kiitollinen Suomen itsenäisyydestä edes tänä yhtenä päivänä vuodessa, mutta muuta hohdokasta siinä ei sitten olekaan, ainakaan meillä päin. Ilta menee sukulaisten ryyppäämistä katsellessa ja seitsemältä käydään joka vuosi sama kina siitä katsotaanko vai eikö katsota linnanjuhlia. Riita päättyy aina "sitä vuoden turhinta ohjelmaa" vihaavan herra Telkkarinomistajan voittoon ja muut jäävät sohvannurkkaan murjottamaan.