mikä on korvavaikku

Avainsanat: korva

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2008 - 19:15

Vaikku eli korvavaha on korvakäytävän vahamaista, keltaista eritettä, jonka tehtävä on suojata korvakäytävän ihoa. Sitä erittyy korvavaharauhasista. Usein näkyvää vaikkua kaivetaan pois korvasta esteettisistä syistä, mutta varovainenkin puhdistus korvapuikolla voi vahingoittaa korvakäytävän ihoa. Vaikku voi heikentää kuuloa tukkimalla korvakäytävän tai painamalla tärykalvoa, jolloin sitä poistetaan lääketipoilla liuottamalla ja tarvittaessa terveydenhoitajan suorittamalla korvahuuhtelulla.

Vaikku valuu myös itsekseen yöllä tyynylle.

Lähteet:
wiki

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.12.2008 - 19:17

www.google.fi/url?sa=t&s...UDooV34dhQ

Voihan vaikku kun tuo Valperi kerkis ekaksi..

Lisätty: 02.12.2008 - 19:19

Tuossa nyti kumminnii linkki tuosta samasta tekstistä, mitä Valperin vastauksessa on :)

Lähteet:
vaikku -wikipedia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 19:24

Itselläni tuo valperin analysoima vaikku ei tule itsestään pois (ylimääräinen) sillä korvakäytäväni on sen muotoinen että se on aika ajoin huuhdeltava pois.Pumpulipuikolla sain korvani tukkoon joten en välttämättä suosittele.Joku sanoi että korvakäytävää ei suositella kaivettavan kyynärpäätä pienemmällä esineellä.

Lähteet:
Kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 19:25

Näin on sitä se on kuten yllä sanottiinkin, ja hyvä että on vaikku olemassa, kaikki 'rottaa' (heh) pienemmät takertuu siihen, ja eivät pääse sisäkorvaan aiheuttamaa lisäongelmia.
Pumpulipuikkojen käyttö korvien puhdistuksessa aiheuttaa myös pitemmän päälle korvakäytävän hilseilyä, kutinaa eli kroonisen tulehduksen, joten toppia topsin käyttöön...
Ja oma diagnoosini; mitä enemmän käytät korvapuikkoja, sitä enemmän vaikkua tulee/kertyy, kun korva 'luulee', et jotain ylimääräst ötökkää nyt änkeemäs korvaan, vaik se onkin se korvanpuhdistukseen tarkotettu jutska...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 06:01

Korvavahaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 15:06

HAITTAA MYÖS KUULOA, MINULLA LÄÄKÄRI POISTI ALKOHOLIPITOISELLA AINEELLA KORVAVAIKUN POIS HUUHTELEMALLA.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.12.2008 - 17:21

Tarpeellinen ja jos ei tulehduksia eli terveydentila hyvä , poistuu sopivasti.