mitä mieltä kiroilusta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.12.2008 - 20:49

Itselläni on aika neutraali suhtautuminen ärräpäihin, ja pakko myöntää että käytän niitä itsekin ajoittain puheessani. Haittaakin siitä voi olla, jos on esim. asiallisuutta vaativa tilanne menossa. Silloin kiroilu voi olla vähän sopimatonta. Toisaalta se voi joskus jopa vapauttaa ilmapiiriä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.11.2008 - 14:58

Kiroilu tuo ihmisen tunteen mitä vallitsee,eli on ärripurri päällä ja on hermostunut ja se on ihmisen tilasta johtuva.Erittäin ruma tapa kiroilu on ja se on kaikenlopuksi syntiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 15:05

Hyväksyn tietyssä tilanteessa mutta nuoten puheeseen se kuuluu vaikka eivät iste tiedostakaan että v...u ei kyllä kuulu normaaliin puhekieleen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 15:21

Meikäläisen ikäiselle kiroilu on huonoa käytöstä ja rahvaanomaista käyttäytymistä, näin aikanaan opetettiin. Itse kiroilen useimmiten yksin ollessa pilkkoessani oksaisia puita klapeiksi ja muissa vastaavissa tilanteissa.

Perusteellisen hyvä selvitys kiroilusta löytyy Wikipediasta, jos kiinnostaa, linkki alla:

fi.wikipedia.org/wiki/Kirosana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2008 - 20:00

kohtuullisesti annosteltuna terapeuttista ja lisää sanoman painavuutta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 10:04

En pidä kiroilusta ja meillä ei kotona kiroilla enkä kiroile itsekään. Kiroileeko joku perheenjäsen kodin ulkopuolella niin se on hänen asiansa siihen en puutu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 11:11

Itse olen saanut sellaisen kasvatuksen, että kiroilu ei ole sopivaa missään tilanteessa, enkä koskaan ole suustani päästänyt mitään hittoa rumempaa. Päinvastoin, oikein ärsyttää kun kaveripiirissäkin monen puheessa joka toinen sana on v-alkuinen eikä asia näytä vuosien vieriessä ainakaan parantuvan, päin vastoin..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 13:08

En pidä voimasanojen käytöstä enkä myöskään niiden korvikkeista esim. perskules, voi sittisontiainen, jumankekka jne. koska ne sanotaan yleensä samassa tarkoituksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2008 - 13:09

ei se kuulosta hyvälle kenenkään suusta, mutta valitettavasti kyllä niitä voima sanoja silloin tällöin putkahtelee. se on järkyttävää jos joka toinen sana on v....u...ja varsinkaan naisen suusta..huh kaameeta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 13:18

Tarpeetonta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.12.2008 - 17:24

Kiroilu sinänsä, jos usein sitä 'harrastaa', on varmasti sitä, että siitä on tullut jo tapa, eikä huomaakaan, että 'taas tässä kiroillaan', joten vaatii sellaselta henkilöltä itsekuria lopettaa se tyystin, jotta ei sitten lipsahda ns. väärässä paikassa... samoin kuin jokin muukin 'tapa' sylkeminen milloin minnekin, jne... Eli, en 'pidä' kiroilusta, joka päivä sai tässä kuulla työkaverilta (melkein 5min välein) v.....taa nää työt, v.....taa, alvariinsa (ikäänkuin nauha jäänyt päälle, josta hänelle myös mainitsin ja on ainakin vähentänyt ko. sanan käyttöä), se ei ole mieltä kohottavaa kenenkään kuulla. Jos nyt jotain tehostaa haluaa mielipahaansa tms. niin vaikkapa kielillä kommunikoimaan: perseletto, vinetto, luisi felitsiaano tai muuta hassunhauskaa, jumprahuti, voihan potaatti sentään, jne...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.12.2008 - 17:30

Kiroilua ei tarvita, jos omaa riittävän suuren sanavaraston tunteiden ilmaisuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.12.2008 - 08:25

Yleensä verbaalisesti heikkojen ihmisten laji.Yksi sana oikeassa pikassa painottamassa asiaa ei haittaa.