Kuka on Suomen paras miesnäyttelijä ja miksi?

Lisätty: 21.01.2019 - 22:25

Kysymystä lähettäessäni mieleeni tulivat Vesa-Matti Loiri, Taneli Mäkelä, Jarkko Niemi ja Antti Luusuanniemi ja suurinpiirtein tässä järjestyksessä.

Lisätty: 22.01.2019 - 21:52

Mikko Leppilampi kuuluu Suomen parhaimpien miesnäyttelijöiden kaartriin myös.

Lisätty: 16.03.2019 - 00:04

Jaakko Ohtonen, Janne Sarinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.01.2019 - 21:02

Taitaapa näihin kaikkiin "paras" -tyyppisiin kysymyksiin päteä, ettei mitään sellaista yleispätevää, kaiken kattavaa parhautta oikeastaan ole olemassakaan. Jos halutaan laittaa joitain asioita paremmuusjärjestykseen, niin ensin olisi hyvä koota vaatimuslista niistä ominaisuuksista, joita noilta järjestettäviltä asioilta halutaan vaatia. Jos kyse on mielipiteestä, niin silloin tuo vaatimuslista voi jokaisella olla erilainen ja silti "oikea".

Näyttelijöistä voisin omana mielipiteenäni sanoa, että en ole vielä sellaista näyttelijää nähnyt, jonka arvelisin olevan hyvä ihan missä tahansa roolissa. Siksi näytelmän, elokuvan tai tv-sarjan hyvyys ratkeaa mielestäni pitkälti roolitusvaiheessa. Esimerkiksi Joen Rinne oli mielestäni aikanaan loistava Komisario Palmu, mutta Uuno Turhapuron rooliin en häntä laittasi.

Kysyjän kommentti

Vastauksia on aina yhtä mukava vastaanottaa ja, kun Leo-setä oli tällä kertaa ensimmäinen, niin vastaus on tästäkin syystä ykkönen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.01.2019 - 14:53

Komppaan Leo-setää. Minäkään en ole vielä sellaista näyttelijää nähnyt joka olisi hyvä missä tahansa roolissa. Niin se vain on. Eero Aho oli loistava Rokan osassa uusimmassa tuntemattomassa sotilaassa mutta,komedianäytteliäksi hänestä ei mielestäni ole toisin kuin Aku Hirviniemestä. Esko Salmistakaan en laittaisi komediarooleihin, vaika pidäkin häntä yhtenä parhaista näyttelijöistä kautta aikain.

Olen myös Leo-sedän kanssa samaa mieltä siitäkin että elokuvien, näytelmien ja tv-sarjojen hyvyys ratkeaa pitkälti roolitusvaiheessa. Näin on myös kuunnelmien kanssa. Kun roolitus näissä osuu nappiin nähtävänäksemme ja kuultavaksemme tulee mitä parhainta näyttelemistä.