Pääsiäinen lähestyy. Onko sinulla joitain tapoja ja/tai mieltymyksiä ko. juhla-aikana, jotka toistuvat vuodesta toiseen?

Avainsanat: mämmi pajunkissat trullit pääsiäismunat koristeet kakku kirkko kokko

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.03.2017 - 14:53

Narsisseja hankin, sekä teen pashaa, muuten normiviikonloppu.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.03.2017 - 09:29

Ei todellakaan ole mitään tapoja ja pääsiäisen hurahtaa siinä missä normi päivät tai viikonloputkin eli vuorotyöläisenä työn merkeissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.03.2017 - 00:25

Pääsiäinen on minulle juhla jota en noteeraa enää juuri ollenkaan. Koristeiden ripustelu sinne tänne jäi pojan lapsuuteen, samoin kananmunien maalaus ja muut senkaltaiset tuohon juhlaan kuuluvat "koko kansan perinteet". Ainoa pääsiäiseeni yhä kuuluva tapa on hartaudella ja ajan kanssa tehdyn juhlaruuan valmistaminen ja syöminen perheeni ukkojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.03.2017 - 19:35

Meille pääsiäinen ei ole uskonnollinen juhla. Juhlaa kuitenkin, kun koko perhe kokoontuu muutaman ylimääräisen vapaapäivän turvin jonkun kotiin tai mökille.Syödään hyvin ja viihdytään!