Kannatatko ihmisten eutanasiaa? Ja, jos kannatat, niin perustelethan vastauksesi?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.01.2017 - 18:46

Kyllä kannatan. En haluaisi päättää elämääni kovien kipujen saattelemana, tai makaamalla monia vuosia liikuntakyvyttömänä ja kenties mistään ymmärtämättömänä hoitolaitoksessa. Hoitotestamentilla pitäisi eutanasia sallia.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.01.2017 - 12:24

Kyllä kannatan, jos itse esim. sairastuisin syöpään, joka on monelle potilaalle loppua kohden kovin tuskallinen, niin ilman muuta haluan silloin, etten joutuisi kärsimään turhaa kipua, jos ei mitään olisi enää tehtävissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2017 - 12:37

Kannatan sillä eutanasia on monelle parantumattomasti saisraalle/pahoin vammautuneelle se ainoa tapa välttyä sairauden, tai vammautumisen tuomista kivuista. Se mahdollistaa vakavasti sairastuneelle, tai vammautuneelle hänen oman tahtonsa mukaisen kuoleman henkilön ollessa tilanteessa jolloin mikään hoito ei enää tuo apua eikä paranna henkilön tilaa. Se on mielestäni myös läheisten rakkaudeosoitus sille jota ei enää lääketieteelisin keinoin voi auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 14.01.2017 - 22:51

Minun ikäisenäni asiaa tulee joskus miettineeksi, jos pitäisi maata sairaalassa lähes muumiona, mitä elämää se olisi, itselle tai loppua seuraaville lapsille, ei sellaista tarvitsisi kenenkään kokea.