Mikä teillä on ollut matkoilla kallein tapaturma / sairaus, matkavakuutus on siis tarpeellinen ?

Viime kesänä Haniassa sain pienen appelsiinin siemenen henkitorveeni ja jouduin sairaalaan ja leikkaussaliin. Koko päivä tuli sairaalassa vietettyä.
Matkavakuutus on minulla liiton kautta ( joka toimii vain ulkomailla). No onneksi ei tarvinnut rahaa käyttää vaan kaikki toimi liiton kortilla ja vakuutusyhtiöstä soitettiin heti seuraavana aamuna että pystynkö matkustamaan kotiin, pystyin juu ja olin valmis kotiin.
Mietityttää tuo Eurooppalainen sairasvakuutuskortti se kun ei käy mihinkään jos omistat matkavakuutuksen.
Tänään tuli tuosta sairaalakeikasta paperi jossa selitettiin mitä tuo maksoi Sos nternationalille lähetetty tuosta appelsiinin kiven poistosta rahaa huimat 3366.46€.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2015 - 15:44

Onneksi oli matkavakuutus ja suurin onni on että sait apua nopeasti ja huonommin ei käynyt!
Meillä ei ole (onneksi, täytyy koputtaa puuta) käynyt mitään vakavampaa. Mieheni kaatui juuri syksyllä Tallinnassa ja satutti nilkkansa. Meni vasta Suomen päässä lääkäriin ja kaikki hoitui mallikkaasti Ifin kanssa. Ja kyllä, olimme vesiselviä tämän tapaturman sattuessa, päissään tuskin olisi kaatunut.
Matkavakuutus on koko ajan voimassa itselläni, kattaa myös kotimaassa tapahtuvat vapaa-ajan matkat. Koskaan kun ei voi tietää mitä käy ja missä.

Kysyjän kommentti

Kiitos!\r\nKyllähän oli järkytys summasta jos oisin tuon maksamaan joutunut itse!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.11.2015 - 19:05

Sain keltataudin, mutta valitettavasti ko. taudin sairastamisesta aiheutui vain niukasti kuluja, koska olin tuolloin opiskelija ja vieläpä taloudellisista syistä opiskelun ajan vantaalainen. Minua hoidettiin erityksessä viikko vantaalaisessa sairaalassa, mutta mitään lääkitystä ei maksatulehdukseen ole. Em. sairastamisesta on jo kauan, joten en tarkemmin muista, että miten pienten kustannusten kanssa edettiin. Sellainen mielleyhtymä on, että hoitokulut olisi korvattu matkavakuutuksesta, mutten ole täysin varma ko. asiasta.
Kohdallani tauti oli vakava, mutta selvisin!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2015 - 07:25

Rajun vatsataudin takia olen ulkomailla joutunut turvautumaan ulkomailla, kerran Kairossa, kerran Intian reissulla, muutoin matkoilla ei mitään pahempaa ole sattunut Lääkärikäynnit ja lääkkeet menivät vakuutuksen piikkiin, ilman vakuutusta en reissuun lähtisi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2015 - 19:09

Yhdellä reissulla piti kovan mahakivun takia kutsua lääkäri hotelliin keskellä yötä. Syyksi selvisi sappikivet, joita ei kuitenkaan alettu matkan aikana sen kummemmin hoitamaan, mutta lääkärilaskun matkavakuutus muistaakseni korvasi.
Toisella reissulla alkoi niin kova hammassärky, että piti käydä alustavassa hoidossa, jonka matkavakuutus korvasi. Lopullinen hampaan korjaaminen tehtiin sitten kotimaassa.