Miltä maistuu ankka eli ankanrinta? Mitä muuta lintua/lihaa sen maku lähinnä muistuttaa?

Lisätty: 25.11.2008 - 08:32

Kiitos vastauksista, täytyy kokeilla. Eräässä ruokalehdessä oli resepti ja ehdotus joulun ajan ruuaksi, paras kokeilla ettei tule yllätystä!

Lisätty: 26.11.2008 - 08:39

iitos kaikista arvokkaista vinkeistä. Suomessa ankkaa ei oel kovin hyvin tunnettu, viime aikoina sitä on tullut ruokakauppaani eli Stockan herkkuun. Liha on aika tummaa ja fileessä on se paksuhko rasvakerros. Olen mielestäni aika taitava ruoanlaittaja (hmmm...) joten eiköhän se siitä mene. Jos maku muistuttaa kalkkunaa, se on ok, sitä itsekin mielessäni kuvittelin.

Avainsanat: vertailu maku

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.11.2008 - 17:55

söin kerran ankkaa. maku oli hyvä vaikka muuta kuvittelin. ei sitä oikeen voi lihaan verrata, mutta ei kyllä kanaankaan..kannattaa ihmeessä maistaa

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.11.2008 - 07:13

Kannattaa maistaa,mahu on erinomainen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2008 - 19:05

Voi olla,että on aika lähellä kalkkunaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2008 - 01:22

Kaveri aikanaan yritti tarhata ankkoja ja kun bisnes ei menny oikein hyvin niin syötiin porukassa koko karja. Liha on vähän tummempaa ja vahvemman makuista kuin meidän muilla ruoka-linnuillamme. Myös jonkin verran rasvaisempaa (ja ilmeisesti se maku tulee juuri siitä rasvasta). Vähänkin taitava kokkaaja saa ankasta tois hienoja aterioita aikaiseksi (me pääasiassa grillattiin tai kypsytettiin uunissa kokonaisina)