Tulevaisuudenhaaveissani siintää joko Lontoo tai Pariisi? Kumpaan kannattaa suunnata ensimmäiseksi ja kerrothan miksi?

Lisätty: 15.08.2015 - 11:33

Englannin kieli on sydäntä lähellä, mutta englantilaisen kulttuurin tunnen huonosti. Lontoossa ja Pariisissa on paljon nähtävää. Diana oli hyvin mielenkiintoinen julkkis ja samoin prinsessa Dianan viimeinen seurustelukumppani. William ja Kate ovat kovasti mieleen.

Avainsanat: london paris eiffel-torni louvre kunikaallinen palatsi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.08.2015 - 09:52

Pariisissa en ole käynyt, eikä ole hinkuakaan.En osaa kieltä, joten kohtelu saattaa olla kalseampaa;ovat mielestäni hieman sisäänpäin lämpenevää sakkia...Ja niin äänekkäitä.
Sensijaan Lontoosta pidän kyllä! Muutamia kertoja siellä olleena ja kieltä jotenkin osaavana siellä pärjää missä vaan! Niin paljon nähtävää, että ei viikossa ehdi kaikkea katsella.Mutta hyvän pintaraapaisun (ja kaipuun nähdä lisää) saa kyllä pitkässä viikonlopussakin.
Minun valintani olisi Lontoo.Vaihtelevasta säästä huolimatta.

Kysyjän kommentti

Ehkäpä näin, että Lontoossa käyn mahdollisesti jonain päivänä ennen, kun tutustunPariisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 14.08.2015 - 22:07

Molemmissa olen käynyt ja vaikea valinta, molemmat yhtä ihania paikkoja :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2015 - 07:09

Lontoossa olen käynyt useammankin kerran, Pariisi on jäänyt näkemättä. Varmaan ihan makuasia kumpaan haluaa tutustua ensin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.08.2015 - 23:24

Tuskinpa kumpikaan tuottaa pettymystä, mutta Lontoossa taitavat säät olla vähän oikullisempia. Jos matkustat äkkilähdöllä, voit valita kohteen vaikkapa sääennusteen perusteella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.08.2015 - 11:06

Koska Englanin kieli on intohimosi ja ihailet kuninkaalisia kannattaa sinun tietenkin suunnata ensimmäiseksi Lontooseen missä tuota kieltä saat puhua, kuulla ja kirjoittaakkin yllin kyllin, vähän liikaakin ja pääset käymään kuninkaalisten asuin- ja työpaikoilla. Seuraava reissusi sinun täyttyy sitten tehdä Pariisiin. On minittäin niin että, jos et siellä tule koskaan vieraileeksi kadut sitä varmaan vahana muorina sängynpojalla jalattoman maatessasi ellet sitten satu olemaan tuolloin dementikko ja unohtanut autuaasti kaiken meneestä.