Olen mielestäni avoin kaikille uskonnoille...Mutta onko TÄSSÄ mitään järkeä?

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...8_ul.shtml
Vai onko tällä uskonnon kanssa tekemistä? Käsittämätöntä kuitenkin...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 11.08.2015 - 14:18

Kyllä maailmassa olisi säästynyt paljon ihmishenkiä ja surua jos eri uskontoja ei olisi koskaan keksittykkään. Jos olisi vain yksi uskonto, ei tarvitsisi kiistellä siitä mikä on oikea uskonto, eikä olisi sitten vääräuskoisiakaan. Kaikki uskonnolliset teokset ovat ihmiset joskus kirjoittaneet eivät ne mistään taivaasta ole tipahtaneet.

Kysyjän kommentti

Kiitos!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.08.2015 - 23:06

Ko. vanhemman toiminta on järkeenkäymätöntä. Ja todennäköisesti isä perusti näkemyksensä mahdollisesti Koraanin tms. oppeihin. Arvelen kuitenkin, että isän toiminta oli lainvastaista uskonnollisesta vakaumuksesta huolimatta.

Lähteet:
järki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2015 - 06:01

Isän tulkinta Koraanin tekstistä on aika tiukkapipoinen, eiköhän Allah ole tällaisissa tilanteissa kuitenkin armollinen, tosin en tunne Koraania lainkaan, mutta....ja miksiköhän isä ei käyttänyt energiaansa tyttärensä pelastamiseen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.08.2015 - 13:59

Uskon ja toivon, että tuo lähettämäsi linkin 24-v. aasialaisnainen ei hukkunut Dubaissa koska hänen isänsä noudatti tarkoin koraanin opetuksia ja käskyjä, vaan isän omista tulkinoista siitä kuka, milloin ja missä saa koskea hänen tytärtään. En usko että edes Islam ja sen pyhä kirja Koraani kieltävät auttamasta hengenhädässä olevaa vaikkka tämä olisi nainen ja pelastajat miehiä. Järkeä tuossa isän toiminassa ei ollut hiventäkään ja ainakin minä hänenä katuisin sitä lopun elämääni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.08.2015 - 04:33

maurijuhani vastasi täydellisesti