Mistä kysellä korun aitoutta?

Eli veljeni osti Amerikan reissultaan minulle kaulaketjun, jossa on korussa timantteja. Jotain pieniä kiiltäviä kiviä siinä kyllä on ja on kuulemma koruliikkeestä ostettu... Silti vähän epäilyttää aitous.. Mihin koru kannattaisi viedä arvioitavaksi... Ja ihan mielenkiinnosta veisin :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.03.2015 - 15:16

Itse kävisin kultasepänliikkeessä kyselemässä.Tietävät korun leimoista jo heti, missä hintaluokassa ja missä materiaaleissa pyöritään.Ja jos taas leimoja ei ole, osaavat sittenkin kertoa korusta jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.03.2015 - 16:07

Kultasepän liikkeestä minäkin tuota saamasi korun aitoutta kävisin kyselemässä. Siellä saattavat osata auttaa, tai ainkin kertoa paikan jossa aitouden tarkitaminen onnistuu. Tosin sadan prosentin varmuutta tästä ei ole. Jos sinulla sattuu olemaan myyjälältä saatu osto- ja aitoustodistukset tallella niin vie ne korun kera mukanasi kultasepän liikkeeseen sillä niistä voi olla apua aitouden selvittämisessä. Jos sinua onnistaa niin saatat saada tämän selvityksen ilmaiseksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.03.2015 - 17:11

Kultaseppä on oikea henkilö arvioimaan korun aitouden.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.03.2015 - 06:04

Kultasepän liikkeeseen vaan, siellä osataan antaa tietoa materiaaleista.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 22.03.2015 - 02:11

myyjältä ei kannata kysyä, koruliikkeessä varmaan arvioivat ;)