Miten paljon kohtaatte huonoa käytöstä liikenteessä ajaessanne autolla?

Avainsanat: törkeän vaarallinen ohitus.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 14:53

Liikaa! Suomessa ei ilmeisesti ole riittävästi liikennettä että saataisiin kunnon ruuhka aikaan ja sormimerkit kyllä toimii sekä minun edelle et ainakaan tule.Jo 30v sitten Tukholmassa oli joustava liikenne puhumattakaan täman päivän euroopan kaupunkeja.

Lähteet:
Vuosia seuranneena

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 14:57

Ajat ovat muuttuneet, eivätkä ikävä kyllä parempaan suuntaan. Hyvät tavat liikenteessä, sekä sääntöjen noudattaminen, tuntuvat kuuluvan aina vain harvempien tapoihin. Tilannetta edesauttaa varmasti liikennevalvontaa suorittavien poliisien näkymättömyys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 15:13

Noin vuosi sitten jäätiin auto alle koiran kaa. Koira lensi n 5 metriä, ja meikäläistä polveen puskuri että paukahti ja jalka romuksi. En edes huomannut omaa loukkaantumistani ensin.Huoli oli koirasta. Ukko, joka ajoipäälle (kaasutti vielä ennen) ja todistaja paikalla. Bussikuski ammatiltaan. Kiersi ikkunan auki ja huusi että korjatkaa raato pis tieltä -on kiire töihin. Ukko oli selkeästi sekava, ja näkyvyttä 100m ennen kuin törmäsi meihin. Yritti paeta paikalta. No otin koiranfleksinjatempaisin sen sisää etu-ikkunasta, ettei ainakaan ''hörhöissään'' lähde muita tappamaan. Poliisi sitten paikalle, ukolla ei edes liikenneveroa maksettuna. Pyysin josko polliisi olisi ollut niin kiltti että ajaisi meidät pieneläinklinikalle kun koira oli shokissa. Poliisin vastaus:vituttässä mitään taksikuskeja olla. Totesivat törkeän liikenteenvaarantamisen ja ottivat ukolta kilvet veks, ja sanoivat että meillä oli oikeus ylittää tie koska suojatiehen oli matkkaa yli 50 metriä. Noh. Ukko kuulusteluissa kertoi että hän oli antanut auton ''rullata ''vapaalla'' alamäkeä (näkyvyyttä 1oom, ennekuin osui meihin). Koko etumaski meni paskaksi ja vaati minulta sen sekä lasin korjausta. No sain koiranlekuriin, ja kerrankin läski pelasti pojan, itselläni oli polvesta reiteen ulottua mustelma ,jonka lääkäri totesi auton aiheuutamaksi. Seuraus- Poliisi joka oli aluksi meikäläisen puolella ja sanoi että saatana tuollaiset on saatava liikenteestä veks, lähti kesälomalle. No sitten Poliisista tuuraaja soittamaanmeikäläiselle että ellet lähde sovittelemaan juttua niin sakot paukahtaa molemmille. No sovittelemman lähdettiin . Ukko vaati minulta kaikkea mitä autosta oli hajonnut. En suostunut-kun ei ollut oma vika. Muutama päivä sen jälkeen soitti toinen poliisi ja pelotteli, että ellet suostu sovintoon, maksat kaiken. Yritin selitää miten tilanne meni, kiukkuinen vastaus että meillä on muitakin hommia. No Silloinkun ukko päälleajonjälkeen vaan kaasutteli ja huusi, nousin nokkapellille ja vedin fleksillä ikkunan paskaksi, ettei ainakaan pääse muita tappamaan, (luultiin että se on vähintään kännissä). No sitten sovittelussa se meni niin (poliisi pakotti) että ukko maksaa omansa ja minä maksan omani. Näin tehtiin
Hienoa on se että äijä ajaa tänäkinpäivän linja-autoa ja sovittelussakin käyttäytyi niin, että sanoivat suoraan että jotain toi vetää, tietäs vaan mitä. No. Ehkä Poliisikin ottaa asiakseen ,jos sattuu olemaan oma mukula jonka yli se seuraavan kerran ''pamipäisään'' vetää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 15:18

Kyllä olisi paljon parantamista liikekennekäyttäytymisessä autoilijoilla, jalankulkijoilla, pyöräilijöillä ja kaikilla jotka liikenteessä kulkevat.
Maailmalla autoilijat kohteliaampia toisilleen, kuin myös jo heti naapurimaassa Ruotsissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 17:56

AINAKIN VILKUN KÄYTTÖÄ ON VÄHENNETTY,JA MENTALITEETTI ON SE ETTÄ MINÄ VAAN,MITÄ NOI MUUT TÄÄLLÄ AJELEVAT.