Tämä ei ole varsinainen kysymys mutta tehdään siitä.Ehkä minusta saa kuvan että on matkustettu mutta Suomen lappi on no.1.Eipä tässä ole maailmaa kovin paljon nähty.Nojatuolimatkat ovat OK.

Tosin matkustelu kiinnostaa ja aion toteuttaa niin monta unelmaa kun pystyn.Tuo omatoimihomma antoi luottamusta. Islanti kiinnostas.Jos kokemuksia mistä vaan niin kaikki ovat tervetulleita.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 01:44

Lappi on tosiaan best. Mitä useammin Lapissa käy sitä korkeammalta varsinaisen Lapin tuntu alkaa. Minulle Lappi alkaa noin Muonion tienoilta. Ja parhainta Lappia on Tenojoen varsi ja Kevon kanjoni.

Raja-Joosepista alkaa myös mainio patikkareitti. Nukuimme siellä laavulla ja heräsin lintujen räkätykseen. Kettuhan se istui lähipiirissä ja linnut varoittivat siitä. Heitin kettua kävyllä, mutta se ei ollut moksiskaan. Myöhemmin rajavartioston miehet kertoivat, että se on puolikesy. Se oli ottanut muunmuassa jäähtymässä olleen puurokattilan hampaisiinsa ja lähtenyt raahaamaan sitä pusikkoon.

Monta elämystä olen kokenut Lapissa. Eipä silti, on siellä itkettykin. Jalkaisin ylitettävien jokien vesi on kylmää ja kivet teräviä joen pohjalla. Rinkka painaa ja hiertää olkapäitä... mutta voi sitä nautintoa kun saa kuivat sukat jalkaansa ja tulet viritettyä nuotioon ja saa ruokaa ja kahvitilkan.

Kysyjän kommentti

Kaikki vastaukset hyviä mutta tunnuit olevan tosi lapin ystävä kiireen rajan yläpuolella on kiva olla ja perus lappalaiset on ystävällisiä ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 11:48

Nojatoolimatkat onkin oikein mukavia ja halpoja.TV:n matkaohjelmat on minun lemppareita. Valmismatkoja olen käyttänyt ja kun ei ole liian vaativainen niin ei niistäkään tarvi maltaita maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2008 - 07:41

Matkapassia katselen telkusta, ovatkin yleensä hyviä nojatuolimatkoja, joka paikkaan ei aina voi mennä eikä ole tarviskaan. Lappi onkin ihana talvella vaikka en ole siellä visiteerannu mutta tuttavapiiriin kuuluu moni johon "lapinhulluus" on iskenyt. Mutta menen varmasti vielä joskus käymään!