Miten paljon sanomaa "Joo" -sana pitää sisällään?

Viime aikonen hauska sana josta on monet tehneet kaikenlaisia eri versioita.

Lisätty: 21.11.2008 - 22:25

Se tuo Joo voi olla kyllä muutakin kuin hyväksymien.
Esim. Jos mies kysyy tyttöystävätään linja autossa että rakastellaanko nyt, niin tyttö-
ystävä ilmeisest voi sanoa joo joo, eikä se silloin tarkoita hyväksymistä suinkaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2008 - 12:01

Äänenpainoilla ja kehonkielellä on ratkaiseva merkitys mitä joolla tai joojoolla tarkoitetaan. Se voi olla myönteinen, kielteinen, innostuva, alistuva, ivallinen jne.

Kysyjän kommentti

Ihan hyvä vastaus, kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2008 - 21:47

En keksi muuta kun kansankielen sana.Synonyymi sanalle KYLLÄ. Pitää paikkansa ,samaa mieltä.Riippuu tilanteesta missä sitä käytetään mutta yksittäisenä sanana ei oikein muuta.Odotan hyviä vastauksia, niin viisastun itsekin.

Lisätty: 21.11.2008 - 21:52

Tämä on mielestäni asiallinen kysymys yksittäisestä sanasta.

Lähteet:
Olen jo aikaisemmin ottanut nämä yksittäiset sanat esille.Hyvä että on aiheuttanut keskustelua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2008 - 21:52

JOO = juups, jees, juup, juupelis, jepulis, jep, jup... :D --- joop, joops, juu, joo-o, juu-u... Kylhän nut keksis vaik miten pal.. Mie käytän nuista eniten,, jup jep juups ja jepulista jee.. HAH

Lisätty: 21.11.2008 - 22:38

Eli tarkoitatko miumaumikko nytten sitä että tyttöystävä ei ole laisinkaan kuunnellut mitä on kysytty/ sanottu?? Vai joo joo niin varmaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 00:04

- Joo lapselle sanottuna = ilmoitus että lapsen kysymys on kuultu ja lapsi on huomiotu. Ei varsinaisesti mikään lupaus.
-Joo, joo puolisolle sanottuna= taas sinä, rakas, puhut sitä samaa...kyllä se tiedetään.
-Joo, ystävättärelleni sanottuna= mennään ja tehdään niinkuin sinä ehdotit . Tämä on jo lupaus.

Lähteet:
Omaa tutkistelua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2008 - 14:33

PALJON.