Pysyykö puikot kädessäsi,oletko sairastunut neuloosiin?Mie tykkään neuloa ja nyt suunnittelen pörröisen villatakin neulomista.

En ole vuosiin neulonut mitään itselleni.

Avainsanat: viiltakki pörrölanka.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.08.2014 - 11:39

Juuri eilen aloitin jälleen uuden miljoonasta kaulaliinasta. Aikoinaan neuloin paljon villapaitoja itselleni ja yhden pitkän villatakinkin, mutta mutta.. Sitten tulivat turkiskuoriaiset ties mistä ja tykästyivät neulomuksiini. Tuli itku ja meni into. Aina silloin tällöin kyllä sormia syyhyttää alkaa neulomaan paitoja uudestaan. Nykyään kun on niin ihania lankojakin. Kunhan se oikea ohje tulee vastaan.

Kysyjän kommentti

Koskettava kertomus siulla pahoista ötököistä,jotka tuhosivat käsityösi.Mistä tälläiset ötökät tulivat ja millä sait ne häädettyä pois?Ihan kamalaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.08.2014 - 11:23

Puikot pysyvät kyllä kädessä, mutta neuloosista olen parantunut. Aiemmin kudoin tavattoman paljon, nykyisin teen lähinnä villasukkia omiin tarpeisiin silloin tällöin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2014 - 13:45

Puikot pysyy kädessä, vaikka teenkin neulontatöitä useammin vikkaustöitä. Ainoastaan sukkkia en osaa neuloa. Olen nimittäin koko ikäni saanut äidiltäni ja anopiltani niin paljon villasukkia, ettei niiden teon opettelu ole tullut koskaan ajankohtaiseksi. Tälläkin hetkellä minulla on lipastonlaatikossa 20 kpl. heidän kutomiaan sukkia ja lisää taitaa ensi jouluna tulla. Viimeksi kun neuloin puikoilla jotain tein niillä muutaman hauskan villaisen tonttu-ukon yhdelle pitkäaikaiselle kirjekaverilleni lahjaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2014 - 14:08

Kyllä pysyy puikot kädessäni ja olen ainoa meidän suvun kutoja, joten pidän koko suvun villasukissa, viime aikoina olen innostunut kovasti virkkaamaan :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2014 - 19:36

Ei pysy. Olisi toisaalta kiva oppia, yritin kerran väsätä kaulaliinaa, mutta ei siitä tullut kuin sykkyrä...
Virkkuukoukku pysyy sen sijaan jotenkin kädessä :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.08.2014 - 21:35

Juu ja ei.Ei oikeastaan tarvitse pysyä, koska äitini on siinä hommassa niin hyvä :) Äidin villapuseroita on lähtenyt Japaniin asti... Meillä pysytään vaatteissa, verhoissa,villavaatteissa,pitsissä ja lakanoissa super puikkojan ja ompelijan ansiosta.Hyvä meidän äiskä!
Niin.Kai äiti sitten on sairastunut siihen neuloosiin jo nuorena tyttönä....Hih...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.09.2014 - 13:16

Neuloosia en sairasta, mutta tykkään kyllä kutoa ja lähes aina on jotain tekeillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2014 - 10:25

En ole mikaan kutoja, mutta joskus saatan innostua - kerran 10 vuodessa. Viimeksi ... siita taitaa olla yli kymmenen vuotta , innostuin kutomaan todella pitkia kaulaliinoja paksusta langasta isoilla puikoilla. Se oli helppoa ja kivaaja nopeaa. Kudoin niita toistakymmenta.