Oletko opiskellut työsi ohessa?

Koitko rankaksi? Onnistuitko?

Itsellä alkaa syyskuussa opinnot työn ohessa ja seuraavat 1½ vuotta saakin sitten pakertaa oikein huolella.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 20.08.2014 - 19:33

Ei tulisi pieneen mieleenikään vaikeuttaa elämääni sillä tavoin....Toisaalta nostan hattua niille,jotka niin tekevät ja onnistuvat siinä täysi päisinä :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 20.08.2014 - 18:50

Olen aikuisiällä opiskellut 2 ammattitutkintoa työni ohella ja nyt on menossa kolmas ammattitutkinto. Tällä hetkellä opiskelen seuraavat 2 vuotta pääsääntöisesti eli en tee töitä, jos ei ole ihan pakko :) Viimeksi kun opiskelin 2,5 vuotta työn ohessa, niin se oli rankkaa, etenkin kun lapset olivat pienempiä ja yksin hoiti lapset, kodin ja arjen haasteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.08.2014 - 20:17

En, lukuunottamata lyhyitä työporukan kera käytyjä opintohetkiä työssämme eteen tulelleista uusista asioista. Minun ei toistaiseksi ole tarvinnut opiskella uutta ammattitutkintoa minkään työni ohella ja onneksi näin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.08.2014 - 11:08

Ensin opiskelu - sitten työ.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.08.2014 - 07:57

Kyllä opiskelin aikoinaan. Opiskelin iltaisin ranskaa 8 v. ja venäjää 5 vuotta. Suoritin molemmista kielistä myös kielitutkinnot, useammalla tasolla. Sitten työni muuttui entistä enemmän matkustamiseksi vientihommissa, niin alkoi olla hankalaa opiskella säännöllisesti työn ohella. Tosin työhönikin liittyen myös noista molemmista kielistä oli hyötyä ja on tietysti vieläkin. Kannattaa opiskella!