Haluatko lisää pisteitä?

Saat niitä sitten aikanaan jos osaat neuvoa mistä löytyisi oiva säilytysrasia esim. kurkulle tai maksamakkaralle. Olen kaikista kaupoista etsiskellyt pyöreää pitkää ohutta kannellistä tötteröä - eipä ole löytynyt. Onko silmiisi osunut sellainen? Nimimerk:tiedosta kiitollinen.

Avainsanat: säilytysrasia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.05.2014 - 10:49

Ainakin niitä banaaninsäilytyskoteloita on useimmissa kaupoissa, joissa muovirasioita myydään.Tiedä sitten, että taipuuko vaikka kurkku siihen....
Bringels putkilo? Siis se sellainen sipsipurkki,joita joka kaupasta saa!Kävisikö se? Turhan iso ehkä, mutta...Hätätilassa varmaan menee.
Olisikohan Tupperwarella jotain? Eikö ne keksi aina kaikkea uutta....Toivottavasti löydät!

Kysyjän kommentti

Kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.05.2014 - 18:35

No eipä ole vastaan tullut, paitsi tuo girasolin mainitsema banaaninkuljetuskotelo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.05.2014 - 19:19

Kurkku on hankala säilytettävä kokonsa takia, itse säilytän sitä kaupan hedelmäpussiin käärittynä. Huoneen lämmössä jos vain 2-4 vrk, pidemmät ajat jää- viileäkaapin viileässä osassa.
Muuta tietoa asiasta: (huomaa etyleenin haittavaikutukset)
www.kasvikset.fi/Suomeksi/As...n_sailytys
www.ruokatieto.fi/ruokakasva...n-sailytys
www.vauva.fi/keskustelu/1647...i_huoneenl

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 03.05.2014 - 00:50

eipäs käy kysymyksestä ilmi onko kyseessä omatekoinen maksamakkara vai pitääkö saada kaupan pötkö vain johonkin rasiaan, omatekoisen voi laittaa pieneen purkkiin ja miksei kaupasta ostetunkin, kurkun voi siivuttaa samaiseen purkkiin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 03.05.2014 - 12:21

En ole nähnyt sellaisia rasioita. Korkeita kannellisia kapeita muovimukeja olen nähnyt joskus kaupassa. Itsellänikin sellainen on, mutta ei siihenkään kovin pitkä kurkku mahdu. Ohlson ? Siellähän tunnetusti on vaikka mitä. Ainakin spagettisäilytysrasioita, mutta eivät ole pyöreitä vaan kantikkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.06.2014 - 15:10

Bringles-putkilo on aivan verraton säilytysastia. Käy varmasti sekä kurkulle että maksamakkaralle.