Mikä maa oli 2013 maailman turvallisin maa, matkailumielessä ja miksi? - kerron myöhemmin erään selvityksen tulokset.

Lisätty: 27.03.2014 - 01:33

Tutkimuksessa pisteytettiin kymmeniä asioita, tässä lyhyesti miten minä ymmärsin tulokset.

World Economic Forums
The Travel and Tourism Competitiveness Report = Matkailun ja Tourismin kilpailukykyraportti 2013
reports.weforum.org/travel-a...port-2013/
- pitkä pdf-raportti, jonka sivulla 198-199/517 kerrotaan Suomen tilanne

mm. tällä sivulla 2/4 kerrotaan
3.02 Reliability of police services = poliisivoimien luotettavuus
(Suomi katsottiin maailman luotettavimmiksi)
koko luettelo: www3.weforum.org/docs/TTCR/2...3_2013.pdf

- ykköstilalle päässeet asiat:
1.02 Property rights = tekijänoikeudet
2.02 Enforcement of environmental regulation = Täytäntöönpano ympäristölainsäädäntö
3.02 Reliability of police services = poliisivoimien luotettavuus
4.02 Access to improved sanitation, % pop.* = Asianmukainen sanitaatio,% pop. *
4.03 Access to improved drinking water, % pop.* = Hyvän juomaveden saatavuus ,% pop. *
9.01 ICT use for B-to-B transactions = TVT käyttö B-to-B liiketoimiin
11.09 Business impact of HIV/AIDS = Vaikutus liiketoimintaan HIV / AIDS
- kakkostilalle päässseet asiat:
1.06 Transparency of government policymaking = hallituksen politiikan avoimuus
2.01 Stringency of environmental regulation = ympäristölainsäädännön ankaruus
11.0 Education and training = Opetus ja koulutus
11.03 Quality of the educational system = koulutusjärjestelmän laatu
11.05 Extent of staff training = henkilöstön koulutuksen laajuus
13.02 Quality of the natural environment = luonnonympäristön laatu
- nämä on vapaasti suomennettuina

Norjalaisen Dagbladet lehden kommentti:
Finland er verdens tryggeste land, mens Egypt er trafikkverstingen
= Suomi on maailman turvallisin maa, kun Egypti on "liikenteen pahin huuruja"
www.dagbladet.no/2014/03/15/.../32286986/

- ehkä joitain yllätyksiäkin sisältävä yhteenveto parhaista maista:
Verdens sikreste land = maailman turvallisin maa
1 Finland
2 Sveits
3 Singapore
4 New Zealand
5 Qatar
6 Nederland
7 Danmark
8 Canada
9 Island
10 Hong Kong
11 Emiratene
12 Australia
13 Sverige
14 Chile
15 Irland
16 Spania
17 Østerrike
18 Norge
19 Rwanda
20 Tyskland
23 Storbritannia
30 USA
33 Frankrike
48 Israel
50 Slovenia
Lähde: = Kilde: World Economic Forums

Avainsanat: turvallisuus matkailussa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.03.2014 - 08:41

Eiköhän se kotimaamme Suomi ole :)

Kysyjän kommentti

Arvasi ? heti oikein

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.03.2014 - 10:46

Olisikohan tuo Pois-Korea? Siellä on käytännössä mahdotonta joutua edes autokolariin eikä sinne saa matkustusviisumia kukaan joka on toimittaja, poliisi, tai armeijan leivissä, tai Yhdysvaltain, Etelä- Korean, tai Israelin kansalainen ja näin edes teoriassa mahdollinen selkkauksien ja vaaratilanteiden aiheuttaja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.03.2014 - 14:15

Rauhanomaisin maa vuonna 2013 oli Uusi-Seelanti, olisikohan se samasta syytä myös turvallisin matkailumaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 28.03.2014 - 02:47

varovasti veikkasin suomea kärkipäähän, yllätys oli se että ihan ykkönen ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 28.03.2014 - 11:55

Suomea veikkaan.