Hei vaan kaikki matkaajat (pitkästä aikaa) :) Olen menossa huhtikuun alussa Barceloonaan. Vinkkejä kohteista, kiitos

Avainsanat: matkailu barceloona

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.02.2014 - 15:02

Ensinnäkin onneksi olkoon valinnastasi; mielestäni Barcelona on yksi Euroopan upeimpia kaupunkeja.
Asuin aikoinaan monta vuotta Kataloniassa 180 km Barcelonasta pohjoiseen, joten Barcelona tuli jonkin verran tutuksi. Huhtikuu myöskin on hyvä aika matkustaa sinne. Möhemmin alkaa olla turhan kuuma kaupunkilomailuun ja turistejakin on silloin liikaa. Elokuu on kuukausi, jolloin Barcelonaan ei kannata mielestäni koskaan mennä. Ensinnäkin siellä on kuuma kuin pätsissä !!! Asteita yli 40 ja ilma seisoo. Plus, että se on espanjalaisten lomakuukausi ja suuri osa yrittäjistä ihan välittömän keskustan ulkopuolella sulkee ovensa ja lähtee itse lomille.
Gaudi on JUTTU Barcelonassa ! Gaudin talot, ne vaan on nähtävä ! Sagrada Familia on uskomaton Gaudin suunnittelema kirkko, joka ei koskaan valmistunut. Kuten Tanneli kirjoitti; matkaoppaista löydät kaikki kaupungin nähtävyydet ja niitä riittää. Ramblas kai on se perinteinen MUST turisteille ja kiva sitä onkin kävellä ja seurata jos jonkinlaisia katutaiteilijoita. Minua aikoinaan varoiteltiin kovasti poikkeamasta ilta-aikaan Ramblakselta sivukaduille, huumeet ja muu rikollisuus kun on Barcelonassakin arkipäivää.
Kaiken kaikkiaan aivan upea kaupunki, jossa varmasti näet ja koet paljon uutta ja ihmeellistä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.02.2014 - 14:30

Täältä löytyy montakin vinkkiä: www.pienimatkaopas.com/barcelona/
Itseäni aikanaan Barcelonassa kiinnosti Gaudin rakennukset (mm. Sagrada Familia, Grüellin puisto), ja vanhat kaupunginosat.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 13.02.2014 - 15:21

muista juoda paljon sangriaa, ei tule nestehukkaa ;)