Pystyykö Islannissa maaliskuun alussa tekemään kultaisen kierroksen vuokra-autolla tai jotenkin muuten. t.Omatoimimatkailija

Lisätty: 10.01.2014 - 19:50

Kuinka monta km( noin) on kultainen kierros? Onko sen varrella hyviä ja edullisia majataloja tai hotelleja?

Lisätty: 10.01.2014 - 20:42

Pystyykö kierroksen kiertämään tavallisella autolla vai pitääkö olla jeeppi. Eli kiertääkö kultainen kierros pääteitä ja missä kunnossa ne ovat talvella.

Lisätty: 10.01.2014 - 22:10

Tosi paljon kiitoksia vastaajille että näitte vaivaa! Nämä tiedot auttoivat paljon! :=)

Avainsanat: islanti talvella

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.01.2014 - 19:27

Voi! Ja itseasiassa maaliskuu saattaa olla hyvä ajankohta turistiryysiksen välttämiseksi. Nuo Kultaisen kierroksen päänähtävyydet (mm. Gullfossin vesiputous, Stokkur - Geysir -kuumat lähteet ja Thingvellirin kansallispuisto) voi kesäaikaan olla tosi tupatentäynnä.

Ihanaa Islantia!

Lisätty: 10.01.2014 - 20:21

Kultainen kierros on vain n. 300 km, eli sen kiertää jopa päivässä. Tosin vielä maaliskuussa päivät on aika lyhyitä, joten päivänvaloa on vähemmän...

Lisätty: 10.01.2014 - 21:51

Reitti on hyvin suosittu, joten tiet pidetään ympäri vuoden hyvässä kunnossa. Onnistuu ihan tavisautollakin. :)

Lähteet:
www.frommers.com/destination...and/254345

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.01.2014 - 19:57

Suosittelen soittelemaan arkena 9-15 välillä Islannin suurlähetystöön ja kysellä sieltä, palvelua saa suomeksi, ruotsiksi, islanniksi ja englanniksi. Jos nyt täältä ei vinkkiä löydy tarpeeksi, sieltä saa muitakin tippejä matkaa varten :)

Lisätty: 14.01.2014 - 16:27

osoitteesta vedur.is pystyy seuraamaan säätilannetta, varsinkin jos muualle maata lähtee kiertämään. Lumivyöryjä saattaa olla sekä teitä poikki paikoitellen, talvikuukausihan tuo vielä tietenkin on... Kultainen kierros on sinällään helppo reitti, siellä näitä luonnon järjestämiä esteitä ei ehkei niin kovasti ole tuohon aikaan vuodesta. Neliveto on kaikista fiksuin ratkaisu Islannin teillä, näin omasta kokemuksesta voin sanoa.