Kaliforniassa käyneet,onko haaveilun arvoinen rantalomakohde? Vai kenties mieluummin Barbados tai Jamaica? Kokemuksia?Suosituksia?

Millainen meri, voiko hyvin uida? Siisteys? aurinkovuoteiden vuokrahinta?

Avainsanat: rantaloma meri

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2013 - 14:49

Kalifornia on Kalifornia ja aina haaveilun ja visiitin arvoinen paikka. Koko rannikolta löytää aivan upeita
beachejä - joka makuun. On pitkiä hiekkarantoja ja pieniä poukamia (varsinkin pohjoisessa). Koko osavaltion rannat ovat erittäin siistejä, aurinkovuoteiden vuokrahintaa en muista tai tiedä tällä hetkellä.
Mutta vapaamielisenä "hippiosavaltiona" tunnetuksi tullut Kalifornia on nykyään kaikkea muuta kuin vapaamielinen. Päinvastoin; lainsäädäntö on jenkkilän tiukimpia. Ovat suorastaan naurettavia mm. tupakanpolton suhteen. Eikä se myöskään mikään edullinen paikka ole. Eli jos vain rantalomaa haette, silloin kannattaisi mennä esim. Jamaicalle. Tulee paljon edullisemmaksi. Mutta Kaliforniassa on sitten niin paljon kaikkea muutakin tekemistä ja näkemistä. Meressä on hyvä uida, surffata ja harrastaa kaikkea muutakin vesiurheilua. Kaliforniassa menisin mieluiten joko pohjoiseen tai etelään San Diegon seudulle kuin Los Angelesin seudulle. Tosin Losinkin ympäristössä rannat ovat upeita.

Lisätty: 25.12.2013 - 22:20

P.S. En minäkään Universal Studioille tai Hollywoodiin muuten enää menisi. Enkä muuten Disneylandiinkään - on niin olematon (ja hirveesti silti porukkaa -aivan liikaa) Floridan Walt Disney Worldiin verrattuna . Mutta Kaliforniassa on paljon muuta. San Francisco (kirjotetaanko se noin ?:) ympäristöineen on mielestäni upeinta Kaliforniaa. Vierailimme esim. upealla viinitilalla jossain in the middle of nowhere ja joimme vaaleanpunaista shamppanjaa. Ja vanha kiemurainen tie Friscosta etelään rannikkoa pitkin on elämys joka kerta. Sieltä löytää yksinäisiä poukamia ja yksinäistä rantaa kilometrikaupalla. Ja pieniä kyliä, joissa turistit eivät vielä ole pahemmin käyneet. Kannattaa tutustua muihin juttuihin, kuin niihin, joista kaikki turistiesitteet kertoo.

Lähteet:
Itse reissaillut Kaliforniassa ristiin rastiin monet kerrat vuodesta 1978 lähtien.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.12.2013 - 21:58

Kävin "Losissa" mutta rannalla jäi käymättä. Anaheimin Ankkojen hallissa kävin Teemun pelin katsomassa. Edellisestä lätkämatsistakin oli kulunut yli 30 vuotta. Tuo riitti loppueläkseni. Hollywoodissa Marilyn ajeli avocadillakillaan ja vilkutteli. Ei sekään inspiroinut.

Lisätty: 26.12.2013 - 21:55

Oli maailman ympärimatkani eräs 3pv pysäkki 8vuotta sitten. Sieltä elämäni pisin "rapakon" ylilento Sydney nimiseen kylään.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 26.12.2013 - 00:11

jos rantalomaa haet, niin lähempänäkin rantoja on, riippuu siitä mitä muuta loman tulee sisältää, tuntuisi hullulta lähteä muutamaksi viikoksi pelkästään rannalle noihin kohteisiin.