Entäs onko kukaan ollut Dubaissa viime aikoina ? Millainen paikka se on ? Varmasti mielenkiintoisempi kuin Las Palmas ?

Lisätty: 24.12.2013 - 02:16

Mm. arkkitehtuuri tekee Dubaista mielenkiintoisen.

Lisätty: 24.12.2013 - 16:04

Kysymys on siitä, että olen lähdössä matkalle sukulaispariskunnan kanssa. Haluavat minut mukaan "tulkiksi". Eivät ole juurikaan matkustelleet tai seuranneet "matkamaailmaa". Las Palmas kai tuli heillä mieleen siksi, että se on melkein ainoa paikka, missä sukulaismieheni on koskaan (30 vuotta sitten) käynyt. Puhuivat myös Thaimaasta. Minä mietin muitakin vaihtoehtoja, koska uskon, että monissa muissa paikoissa saisivat eksoottisempia ja vaikuttavampia elämyksiä kuin Kanarialla.
Voi olla, että olen väärässä. Muitakin matkakohde-ehdotuksia vastaanotetaan.

Lisätty: 26.12.2013 - 00:49

Olen jonkin verran arabimaissa poukkoillut. Mm. 1990-luvun alussa, kun Kuwaitin sota syttyi, jouduin
liftaamaan Siinailta Nuweiban läheltä (muistaakseni noin 200 km) koko matkan Taabaan. Ja silloin olin sentäs vielä hieman yli kolmekymppinen hoikka blondi. Erämaassa liikkui ehkä yksi auto tunnissa, mutta selvisin ... ja vammoitta. Tällä kertaa olen kuitenkin vastuussa kolmen ihmisen matkan onnistumisesta ja ennen kaikkea toivon, että sukulaiseni saavat irti kaiken matkasta ja innostuvat matkustelemaan nyt, kun vaimokin pääsi eläkkeelle.Kysymys on lähinnä rentoutumisesta, ei jännityksestä :) Las Palmas vain tuntuu liian pliisulta. Tsekkailin Kap Verdeäkin. En ole koskaan käynyt. Lämmintä kuitenkin pitäisi olla. Luulen, että Thaimaa täyttäisi kaikki odotukset parhaiten.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.12.2013 - 10:32

Olen lomaillut Cran Canarialla nuoruudessa. Aikuisena lomaillut myös Qatarissa, Bahrainissa ja paristi Arabiemiraateissa. Qatarin reissu oli pettymys, tosin hotelli oli hyvä. Bahrainista näin vain vähän ja Arabiemiraateissa viivyin mol. kerroilla n. 8 päivää. Mainitut maat ovat täysin erilaiset. Espanjassa meininki on rento ja ainakin Arabiemiraateissa meininki on tiukka. Jälkimmäisessä kohteessa helposti huumaantuu edulliseen kultaan, sillä ko. maassa kaikki on kultaa, joka kiiltää. Soukit toisensa perään myyvät Suomessa arvokasta kultaa edullisesti. Maa on nähtävä, jos se on nähtävä. Ilotyttökauppaakin ko. maasta löytyy. Jälkikäteen, niin harmillisinta maassa on maan tiukka pukeutumiskoodi. Hepatiitti A:n ko. maasta joko vesijohtovedestä tai ruoasta saaneena, niin en ole kiinnostunut tästä syystä enää matkustamaan ko. maahan. Olen myöh., hankkinut itselleni sekä perheelleni gammaglobuliinin, joka antaa suojan hepatiitti aata vastaan. Itselle otin rokotesuojan veri- ja sukupuoliteitse tarttuvaa hepatiittia vastaan. Sittemmin Arabiemiraatit ovat kehittyneet turisteille suosiollisemmaksi. Maasta löytyy mm. Burj Khalifa sekä Dubai Jumeirah Beach. Vinkkini on, että jättäkää Las Palmas väliin ja suunnatkaa vaan Arabiemiraatteihin tai sitten kaukolomalle esim. johonkin Karibian kohteista. Onnea onnistuneen yhteisen loman suunnitteluun sekä matkalle!

Lähteet:
oma kokemus

Kysyjän kommentti

Kiitos erittäin informatiivisesta vastauksesta. Ilmeisesti olet matkustanut hyvin paljon.\r\nHuomasin käyttäjätiedoistasi, että olet Etelä-Pohjanmaalta. Mistä sieltä ? Olen nimittäin minäkin\r\nsieltä lähtöisin, vaikka Helsingissä asunkin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 24.12.2013 - 00:24

mikähän siitä dubaista mielenkiintoisemman tekee, jos ei lasketa jännitystä kun joutuu virkavallan kanssa tekemisiin ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2013 - 06:42

Itse matkustaisin Las Palmasiin :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.12.2013 - 12:37

Ei tulisi heti mieleen kyllä verrata kyseisiä paikkoja...Senverran erilaisia ovat ....Ja Las Palmasiin menisin, jos noista valita pitäisi.