Joko teillä myrskyää?

Kävin aamulenkillä, meille Itä-Suomeen tätä myrskyä odotetaan vasta puolen päivän jälkeen, mutta kyllä tuolla jo ihan reipas tuuli oli.

Avainsanat: myrsky sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 18.11.2013 - 17:59

Vastaan vuorokauden myöhässä, mutta jo ennen puoltapäivää rytisi ja meni sähköt.
Isäntä lähti käymään kaupungilla ja meinasi jäädä kaatuvan puun alle. Onneksi huomasi että nyt puu kaatuu ja painoi jarrut pohjaan. Sai auton pysäytettyä ja puu rojahti keulan eteen pitkin pituuttaan.
Kävin tänään aamukahvilla huoltoasemalla ja keskustelimme mitä tämä myrsky vaikuttaa ihmisiin. Myyjä oli sitä mieltä että pitää ajatella heitä jotka kantaa 25 hevoselle vedet! Se kuulemma menee kaiken edelle.
Hieman sappeni kiehahti - voi kauheaa kun hoitajat joutuivat tekemään ruumiillista työtä, sehän se olikin hirveä vääryys. Mitäs esim. vanhuksista, joilla ei ole sähköä eivätkä saa keitettyä kahvia ja laitettua ruokaa. Lähimpään ruokakuppilaan saattaa olla kilometrejä ja sekin pitää kävellä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2013 - 14:29

Aamusta asti on ollut kova tuuli ja nyt myrskyää. Koiran kanssa lenkillä meinaa mennä myrskyn mukana. Aurinko tosin pilkistää ja on kuiva sää, kova tuulen humina kuuluu sisälle saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 17.11.2013 - 14:52

Tuossa puolen päivän jälkeen alkoi kovemmin tuulla ja nyt on pahimmoillaan. Sähköt toimii edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2013 - 16:26

Kaikki pelaa, kunhan ei mene ulos.Koiran kanssa pikalenkki ulkona ja saldona molempien silmät täynnä hiekkaa yms moskaa....
Tuuli on pyöereinen ja puuskaittainen ja yleisesti ottaen kova.Saisi kyllä laantua jo,ettei suurempaa vahinkoa synny.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2013 - 18:16

Ei mitään hätää ole ollut,sähköt oli poisjonkun ajan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2013 - 15:54

Myrsky ei täällä meilläpäin aiheuttanutkaan vakavia tuhoja niinkuin säätiedoitusten perusteella oletimme sen aiheuttavan . Sähköt ei katkenneet myrskyn aikana kertaakaan, eikä puita mennyt murin, ei ainkaan rivitalomme läheisyydessä, vaikka tuulen voimakkuus oli puuskissa välillä jopa 21 metriä sekunnissa. Hyvä näin... Ollaan nuuten aikaisemminkin säästytty myrskyjen aiheuttamilta vaurioilta. Vuosien 2010 ja 2011 myrskyt ei nekään koetelleet asuinseutuani kovin rankalla kädellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 23.11.2013 - 02:01

ohi meni, ei juuri edes huomannut, oli muutama kaatunut puu kaupungilla.