Millä tavoin avioliitto eroaa avoliitosta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 01.11.2013 - 19:02

Avioliittoon haetaan kirkollinen siunaus, avoliitossa sitä ei haeta.
Avioeron sattuessa tulee lakiasiat eteen, avoliitossa niitä ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 01.11.2013 - 21:35

Lähinnä omistusoikeudet ja perintöasiat tulevat tärkeään rooliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2013 - 21:37

Avioliitossa voi olla ilman lapsia, mutta verottajan avoliitto edellytti yhteisen lapen ainakin ennen 90-luvun lamaa. Nykyisistä kytkennöistä en tiedä, taitaa olla mikä tulee verottajalle (ts yhteiskunnalle) edullisemmaksi.
Parempi olisi sanoa avioliitonomaisissa olosuhteissa; "Avotliitossa".
Avotliitossa eroon ei tarvita tuomaria eli "pesänputsaaja" omaantaskuunsa.

Lisätty: 02.11.2013 - 10:27

YK homista mainostettu varat. Sipilä teki omaisuutensa putsaamalla pesiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2013 - 22:08

Käytännössä ei millään lailla.Lain mukaan, jos toinen esim. kuolee, onkin sitten jo hankalampi juttu MIKÄLI paperit eivät ole kunnossa.Jos omaisuusasiat ja muutkin selkeästi paperilla ja laillisesti, niin ihan sama, kummassako liitossa on.
Toisessa papin aamen toisessa ei.Ja se pappi on vain tavallinen (useimmiten vielä vieras) ihminen.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 02.11.2013 - 22:11

avioliitossa ollut leski saa eläkettä, omaisuus jaetaan aikalailla tasan ja aviossa on vastuussa toisen tekemisistä (esim. veloista). avoliitossa kukin tolskaa miten parhaaksi näkee ja vastaa vain itsestään ja saa pitää itse hankkimansa varallisuuden, jos toisin ei ole sovittu.