Monta arvoitusta menneisyydestä.Mitä arvelet näiden olleen? Kerro oma selityksesi jollekin näistä!

Stonehenge oli kyllä vaikuttava paikka.
www.iltalehti.fi/matkajutut/...4_ma.shtml

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.10.2013 - 19:42

Pyramidit on varmaan jotain hautamuistomerkkejä, jotka sen ajan vangit pistettiin rakentamaan. Suorittivat rangaistustaan raskaalla raadannalla.
Stonehange on joku pyhättö, alkuaikojen kirkon tapainen. En muutakaan sille keksi.
Ne kiviruukut ovat jotain säilömistä varten. Viljan tai juoman.
Pääsiäissaaren patsaat asukkaat ovat tehneet omaksi ilokseen, kun ei ole muutakaan tekemistä ollut ja kiveä on riittänyt.
Ne intiaanien jutut ovat sitten jotain rituaalipaikkoja.
Vain ja ainoastaan omia mielipiteitäni ovat nämä.

Kysyjän kommentti

Hienosti tuumittu ! Kiitos vastauksestasi :)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.10.2013 - 18:47

en osaa, en ymmärrä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.10.2013 - 19:04

Enpä taida löytää selitystä noille, kun eivät viisaat tiedemiehetkään ole selvyyttä saaneet. Egyptin pyramideilla olen pariin otteeseen vieraillut ihemettelemässä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 23.10.2013 - 20:30

On minulla oma ajatus - mutta sitä en uskalla täällä tuoda julki. Maailma on arvoituksia täynnä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2013 - 22:13

Mulla on jotenkin erilainen käsitys noiden synnystä. Tiedemiehet etsivät aina sitä loogisinta selitystä, kun taas minä näen ne jotenkin suuruudenhulluina rakennelmina - taikauskon takia pystytettyinä!
Mitään järkevää käyttötarkoitusta noilla tuskin on millään ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2013 - 21:15

Mitään omaa selitystä minulla ei ole, mutta näkemieni tv-dokumenttien perusteella useimpien muinaisten ihmettelyn aiheiden selitys on yksi tai usempi näistä kolmesta:
- uskonnolliset menot
- ajanlasku
- yksinvaltiaiden turhamaisuus