Kumpi on mielestäsi parempi kiuas saunassa puilla,vai sähköllä lämpiävä?

Avainsanat: puu vai sähkö kiuas

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.10.2013 - 13:14

Meillä on mökillä hyvä puilla lämmitettävä sauna...Mutta kotona myös sähköversiossa saunon mielelläni...Sähkösaunasta saa aina löylyt, mutta joskus puulämmitteinen sauna on ollut kylmä ja sitä ei kyllä kestä, jos saunoa meinaa...Molempi parempi?

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2013 - 23:50

Puilla lämpiävä totta!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.10.2013 - 15:13

Meiltä löytyy molemmat. Puukiuas on ehdoton ykkönen, mutta eipä tuosta sähkökiukaastakaan mitään moittimista löydy - kunhan ei kuumenna liian kuumaksi saunaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2013 - 16:04

Ehdottomasti puukiuas on minun mielestäni paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2013 - 16:43

Puukiukaan puolelle minäkin kallistun, tosin sähkösaunassa on myös omat hyvät puolensa, mutta parhaat löylyt on saanut puulämmitteisessä saunassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 19.10.2013 - 22:04

olisihan se puilla lämpiävä ihan ehdoton, mutta kun ei ole mahdollisuutta ihan pikkurahalla puulla saunaa lämmittää, niin sitten sähköllä, puita pitää sitten poltella takassa ja kodassa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2013 - 10:06

Puukiuas on parempi. Itse en ottaisi sähkösaunaa, vaikka sen ilmaiseksi saisin! Saunan tunnelmaan kuuluu nimenomaan puilla lämmitettävä kiuas!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.10.2013 - 23:55

Puu kiuas ilman muuta. Koko ajatus siitä että kootaan puut ja päreet uunin viereen, raapaistaan tulitikku ja päre sytytetään, odotetaan puun syttymistä ilmoittavaa napsahtelua pesästä, ja sitten pari matkaa saunaan tarkistamaan työnsä tuloksia, tämä on sitä idyllistä saunomisesta nauttimista, joka kokonaisuudessaan on rauhoittavaa.... Ei voi verrata sähkösaunaan, nappulaahan kääntää sekunnissa, ei mitenkään auta valmistautumaan tosi saunomiseen.