Kuka osaisi neuvoa tyhmälle linkityksen..miten se tehdään?

Avainsanat: linkitys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 19.10.2013 - 15:12

Kun avaat jonkun sivuston ja sen osoite tulee tuohon ylös vasemmalle http:n perään, niin maalaat sen siniseksi ja hiirulaisen vasemmalla klikkaat ja Kopioi.
Tulet tänne, laitat kursorin siihen mihin sen haluat ja sitten taas hiirulaisen vasenta klikkaat ja Liitä.
Jos jossain on tekstissä esim. on www.osoite joku niin homma toimii samalla lailla. Maalaat sen sinikiseksi ja kopioit sekä liität sinne minne haluat.
Helppoin tapa saattaa olla tämä: maalaat siniseksi, painat CTRL ja C yhtä aikaa.
Sitten kursosi sinne minne haluat ja CTRL ja V yhtäaikaa.
Onnea linkitykselle.

Lisätty: 19.10.2013 - 15:37

Tuon yläpalkin osoitteen maalaaminen käy helposti siten, että viet kursorin siihen osoitteen päälle ja sitten klikkaat hiiren vasemmalla - tulee se valikko mihin siirrät kursorin Kopio ja klikkaat. Muutoin onnistuu että vie muualla osoittimen osoitteen jompaan kumpaan päähän ja ja painaa oikeaa ja lähtee siirtämään hiirtä jompaan kumpaan suuntaan, siten se muuttuu siniseksi.
Kursori pois ja valikosta kopio ja myöhemmin liitä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.10.2013 - 23:51

Voi osaajat vastatkaa, minäkin odotan sitä tietoa, kiitos Liisukka kun kysyit?

Lisätty: 25.10.2013 - 17:42

Kiitos Ida hyvä neuvo, kun pääsee nyt harjoittelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.10.2013 - 16:09

Idalta selkeät ohjeet. Itse käytän tuota Maalaa, Ctrl + C, kursori sinne minne linkin haluaa ja sitten Ctrl + V. Hyvin pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.10.2013 - 16:42

Hyvät ohjeet Ida antoi, itse olen käyttänyt molempia versioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.10.2013 - 10:15

Nopeampi tapa on maalauksen jälkeen klikata hiiren oikeaa näppäintä ja siitä valita; Kopioi. Samalla tavalla voi myös liittää ja leikata.

Näppäinkäskyt ovat myös hyviä, kuten tuossa mainittiinkiin edellä. Pitää vain muistaa maalata teksti ensin.

Ctrl + C = Kopioi
Ctrl + X = Leikkaa
Ctrl + V = Liitä.

Osoiterivillä riittää useimmiten sitä klikkaaminen, jolloin se muuttuu siniseksi. Joissakin käyttöjärjestelmissä/selaimilla pitää klikata jopa kolmekin kertaa, ennenkuin koko osoite tulee valituksi.