Mikä on Helsingin vanhin perinnetapahtuma? Pidätkö tuotteista? Minä kyllä -njam-. Käytkö?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.10.2013 - 10:49

Ei vuosiin enään Helsingissä tullut käytyää silakkamarkkinoilla. Vanhin perinnetapahtuma alkanut vuodesta 1743. Hauska muisto yhdeltä vuodelta, mieheni eli vielä ja kuopus ei ollut syntynytkään ,ostin pienen maustesilakka pöntön puisen pikku nelikon ja ajattelin että säästän sen jouluun, ette voi arvata, aattona toin pää pystyssä ja selkä kenossa saalistani pöytään. Se avattiin juhlallisesti, melkein," en etsi valtaa loistoa", laulua laulaen. emme ymmärrä pikkunelikko oli typötyhja ei edes yhtään ruotoa jäljellä, emme vieläkään voi selittää miten se niin oli käynyt. Kukaan sitä ei ollut avannut, siinäpä teillekin ratkaistavaa, oliko se jo tyhja kun ostimme sen. Se oli puti puhdas astia. Sen jälkeen maistui Juicen sinappihuntuinen kinkkukin. Voi surullinen joulu mikä siitä tuli, emme saaneet hyvää maustesilakkaa.
Mutt muut joulut ovat korjanneet kirkkaasti hukkaan menneet perinnetapahtuman lälkilöylyt.

Kysyjän kommentti

No, voi surku ja silakanperkeet! Ei varmaan naurattanut silloin, mutta nyt varmaan hymyilyttää. Ja saittehan hienon (käyttämättöän/täyttämättömän) puurasian. Kiitos kaikille muillekin vastaajille!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.10.2013 - 13:55

Kyllähän Turussakin tulee Silakkamarkkinoilla käytyä ja ostettuakin tottakai paikanpäällä pitää myös muikkuja saada...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.10.2013 - 15:34

Silakkamarkkinathan ne, enpä ole koskaan käynyt kyseisillä markkinoilla. Meilläpäin ei varsinaisesti kalamarkkinoita ole, mutta hyvää kalaa eri muodoissa kyllä löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.10.2013 - 15:59

Eikös ne silakkamarkkinat ole. Kalatuotteita käytän, mutten niitä sieltä asti viitsi hakea, lähempääkin löytyy jos puutteen tunne iskee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 09.10.2013 - 08:16

Usein käyneenä silakkamarkkinoilla, lienee siitä tapahtumasta kyse. Liian yliarvostettua. Kalasäilykkeillä on hintaa tuhdisti. Kalasta pidän kyllä, mutta halvemmallakin siitä saa kuin markkinoilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2013 - 08:47

Turussa tulee käytyä,ei Helsingissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2013 - 20:38

En käy silakkamarkkinoilla, vaikka olenkin Helsingissä. Monet valittavat kallista hintaa, mutta eikös se melkein kaikessa ole niin, että ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2013 - 21:42

Näkyy olevan jo 22 vuotta edellisestä kerrasta?

Lähteet:
www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.10.2013 - 21:58

Silakkamarkkinat..missä olen kerran käynyt..
Pidän silakoista eri tavoin laitettuna..saan silakoita Kotkastakin..silakkamarkkinat tännekkin tulossa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.10.2013 - 09:54

Täältä itäsuomesta käsin vähän hankala sanoa, mikä se on vanhin tapahtuma, mutta juuri nuo silakkamarkkinat ovat ainakin uutisissa usein.