mitä on rakkaus?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 15.11.2008 - 16:56

Rakkaus on selkähieronta, joka alkaa hiuksista ja päättyy varpaisiin. =)

Lähteet:
www.healingeagle.net/Fin/Quo...sLove.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 15.11.2008 - 21:21

rakkaus on tunnetila...
kiintymys jotain kohtaan~

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 22:04

Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. Rakkaus ei koskaan katoa."
1. Kor. 13:1-8 [kr92] [kr38]

Lähteet:
www.kotisatama.net

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2008 - 22:06

Hyvä kysymys johon ei kukaan, ainakaan vielä tähän mennessä, ole osannut antaa vastausta. Moni on yrittänyt, filosofit, runoilijat ja muut, mutta oikea vastaus tuntuu edelleen olevan hakusessa. Edellä annetut vastaukset ovat hyviä, kertojiensa näkemyksiä rakkaudesta.
Joku sanoi kerran, että rakkaus on kutina jota ei voi raapia. Ehkäpä näin onkin ?
Sinullakin on varmasti oma näkemyksesi ?
Mutta, mikäli rakkauden olet löytänyt, älä päästä sitä karkuun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2008 - 04:34

Jaanan vastauksessa kuvataan täydellistä rakkautta, joka on Jumala. 2 Kor. 13
Muita rakkauden ilmenemismuotoja ovat fyysinen rakkaus eli eros ja esim. äidin rakkaus lapseensa tai sisarusten välinen kiintymys. Muistaakseni siitä käytetään sanaa filia.

Rakkautta on siis monenlaista, riippuen kunkin elämänkaaresta. Avioliiton alkuaikoina kiintymys ilmenee fyysisenä mielenkin huumaavana kiintymyksenä. Mutta muuttuessaankin luottamukseksi ja myötäelämiseksi, se on voimanlähde ja innoittaja. On hienoa tietää, että minua rakastetaan.

Ja minä itse haluan rakastaa niitä, joihin olen sitoutunut. Tässä korostaisin arasti sanaa haluan...rakkaus ei enää ole minulle tunnetila vaan tahdon asia.

Lähteet:
Lähde: omat pähkäilyt rakkaudesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2008 - 22:13

sanovat sitä tilapäiseksi mielenhäiriöksi, kokemuksesta voin kertoa että se saattaa muuttua elinikäiseksi vaivaksikin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2008 - 01:00

Saat vastauksen, kun koet sen sen.