Mitkä asiat on syytä tietää ennalta, kun matkustaa ensimmäistä kertaa kaukolennolla Aasiaan?

Lisätty: 18.08.2013 - 19:43

Valoisa olen. Olen jo nähnyt maailmaa. En halua nähdä enää valtaisaa kullan kimallusta enkä välttämättä sairastua matkalla kovaan vatsatautiin. Odotan jännittyneenä pitkähkön lentomatkan tuottamaa uutta kokemusta. Ehkä otan hieronnan ehken. Perheeseeni kuuluu kaksi lasta ja puoliso. Mol. lapset ovat terveitä ja liikkuvaisia eikä lapsilla ole enää rattaita. Rakastan vettä ja uimista. Vehreys ja kirkkaat merivedet vievät jo nyt yöuneni. En pidä oluesta enkä erityisemmin ruokaviineistä. Äyriäiset eivät ole herkkuani. Nautin lomilla aamiaisista ja virkistävästä kahvista mukaanluettuna hyvät ruoat. En rakasta lihaa, mutta syön lihaakin, kun kohdalle sattuu. Minulla ei ole kasvisruokavalioa. Inhoan krääsää ja kojuja. Teen mielelläni näyteikkunaostoksia. Pidän orkideoista, koska morsiuskimppuni on sidottu phaleonopsisorkideoista. Olen käynyt Keravalla Renny Harlinin perhospuistossa ja pidin näkemästäni. Inhoan käärmeitä enkä rakasta meduusoita. Hyttyset eivät ole enää aiheuttaneet harmia. Sain keltataudin 90-luvun alkupuolella Sharjahista joko saastuneen ruoan syönnin tai veden juonnin seurauksena, mutten harrasta irtosuhteita. Odotan talvilomaltani ikimuistoisia hetkiä ja aiempia kertoja enemmän oleilua. Elikkä elän nyt vinkkien toivossa. Mikä lomamatkan kohteeksi Aasiassa, kun ko. matka voi olla ainoa matka Aasiaan?

Avainsanat: lentomatka tasokas rentouttava hyvätasoinen tavallisen turvallinen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.08.2013 - 10:08

Itse lentoihin liittyen en muista mitään erityistä, mikä poikkeaisi oleellisesti Euroopan sisäisistä tai vaikkapa USA:n lennoista.

Perillä itselleni suurin ja ehkä ainoakin ongelma ovat olleet opasteet, kun en ole ymmärtänyt paikallista kirjoitusta. Esimerkiksi oikean bussipysäkin tai juna- ja metroasemilla oikean raiteen löytäminen voi olla vaikeaa.

Ennen kuin nousee bussiin, junaan tai metroon ja myös pois jäädessä kannattaa ottaa kuva pysäkin tai aseman nimestä. Kuvaa voi sitten näyttää, kun kyselee tietä takaisin tai muistelee oikeaa poisjääntipysäkkiä paluumatkalla. Myös jonkinlainen esite kohteesta helpottaa reitin kyselemistä matkan varrella. Navigaattori on tietysti nykyaikana loistava apuväline.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

amu
Vastattu: 18.08.2013 - 00:50

jumppiksen linjoilla, riippuu todella paljon mihin on menossa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2013 - 14:57

Ota rokotukset hyvissä ajoissa, esim. hepatiitti. Tarkista onko silloin matkakohteessa sadekausi ja varaudu asianmukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.08.2013 - 19:07

Luojan kiitos ei tarvitse enään noita murheita kantaa mukanansa.