Mulle tulee nyt leipomis buumi, entäs teillä ?

Isäntä saa aina toisen kun aloitan leipomaan elokuun kotivahdeille herkkuja...
Tänään pyöräytän pari Poropiirakkaa...

Lisätty: 18.07.2013 - 09:47

Netistä joskus kun etsin jotain uutta ja jännää reseptiä niin menen tälle sivustolle..

www.kinuskikissa.fi/

Lisätty: 20.07.2013 - 20:34

Tänään tuli tehtyä lapsenpiikana ollessa 2 tytölle, litran pullataikinasta sydänkorvapuusteja ja pari Marianne-suklaa juustopiirakat.. puolet noista meni pakkaseen eläinvahdeillemme... jotta saavat lomalla ollessamme mutustella...

Lisätty: 20.07.2013 - 20:40

tässä on joitain leipomuksiani kuvina...

katjatamminen.galleria.fi/ku...OMUKSIANI/

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 22.07.2013 - 10:48

Pienen pieni leipomisbuumi iski, kun lapsenlapsille tein mustikkapiirakkaa. Viikon sisällä jo kaksi kertaa. Ensin haettiin porukalla marjat metsästä. Hyvää tuli, vaikka oioin sen teossa. Valmiiseen murotaikinaan sen tein, mutta kelpasi kaikille.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille..\r\n\r\nKyllä joka toinen päivä on tullut jos mitä tuotosta pakkanen alkaa pursuamaan jo aivan, puolet on tuo ukko raasu joutunut mussuttamaan, mutta kun melkein tuo elokuu ollaan menossa niin pitää noille kissa ja koira vahdeille tehdä herkkuja jotta jaksavat hoitaa meidän eläimiä...\r\nTäytyy kyllä sanoa että usein tulee leivottua pullaa juuri oikein mahtavalla helteellä.. harva se vuosi...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 17.07.2013 - 11:48

Oi että, varmasti tulee hyviä piirakoita. Onneksi juuri söin ruokaa, muuten tulisi vesi kielelle.
Minä en paljon perusta leipomisesta, sunnuntaina ostin Cocktailpiirakoita pakkaseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2013 - 14:37

Meillä leivotaan kyllä! Isäntä tekee leipää ja sämpylöitä ja minä yleensä piirakoita.Harvemmin ostetaan, vaan pyöräytetään itse.Vaikka nykyisin kaupastakin saa oikein hyviä tuotoksia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2013 - 17:55

Mulla on vielä hakusessa tuo leipomisbuumi.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2013 - 19:30

Näin kuumilla ilmoilla ei minulle leipomisbuumi oikein iske, paremmin sitten hiukan viileämmillä keleillä. Leivon kyllä itse aika paljon, pakkasesta löytyy aina jotain itse leivottua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.07.2013 - 22:46

Nyt tyttäret juuri osuin oikeaan aikaan minäkin kyselemään mustikkapiirakan ohjetta, sellaista mahtavaa, upeaa ja aivan makeaa, kiinteistökeisarittaren Kaisan sanoin etsien. Tyttäreni norjalla vartalolla ja hyvällä taipuisalla selällä kumartui mättään puoleen ja noukki äitille 2 litraa aivan ihania mustikoita.
Piirakan ohjetta heittäkää minulle, sellaista johon voisi vaikka laittaa vaniljarahkaa, ei pullataikinaan tehtyä.
Ja mitä mustikoiden sekaan vähän saostusaineeksi, että ei valu leualle, ennenkö saa palasen suuhun maisteltavaksi. Paljon kiitoksia teille , joiden suut jo ovat jo ehkä mustikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 18.07.2013 - 07:39

olisipa meilläkin buumi ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.07.2013 - 18:54

Tänään tein pellillisen mustikkaapiirakkaa tuoreista poimimistani marjoista. Ovat muuten mustikat isoja tänä vuonna ja niitä on paljon. Hyvää on, kun vielä vähän vanilijakastiketta seuraksi lorauttaa! Eilen olivat sormet mustikassa, tänään suuvärkki...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2013 - 22:22

Ei ole nyt leipomis buumi iskenyt..pakastimesta ottanut...mitä on tarvinnut..
Ennen juhannusta olen viimmeksi leiponut ristiäisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.07.2013 - 23:50

Kyllä olen huono leipomaan, mutta toki syömään sitäkin innokkaampi. Missäs päin toffe asustelet......