Nyt saa Finnmatkoilta ostaa retket jo ennen matkaa, ostatkos Sinä etukäteen retkesi?

Eipä saanut parivuotta sitten ostaa etukäteen, ja viimevuonna teimmekin omatoimimatkan Thaimaaseen kuukaudeksi, joten sen ajan Finnmatkoista en tiedä!
Pari retkeä tuli nyt aamulla ostettua..
Kreikkalainen ilta, lapsenlapsemme 3v pitää suunnattomasti esityksistä.. ja tämä meiltä on jäänyt 5v sitten kokematta...
Saarikierros kokopäivä retki tuli myös otettua, koska siten pääsemme myös Filerimokseen, sinne ei pahemmin omatoimisesti päässyt aikaisemmin mutta siinä tulee myös paljon muuta nähtävää..
Marmaris on vielä minulla kysymysmerkki, koska Finnmatkoilla on tuo aika rajallinen joten päädymme sinne luultavasti ominpäin... saamme olla omassa rauhassa sen aikaa mitä siellä viihdymmekin..

Lisätty: 10.07.2013 - 15:50

Samoin myös me yleensä omatoimisesti, mutta muistan viiden vuoden takaa ettei Filerimokselle linja auto mennyt ollenkaan joten otimme nyt suosiolla tämän saari kierroksen ja olihan siinä joitain muitakin paikkoja jossa ei olla käyty...

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 10.07.2013 - 19:38

Olen ostanut retkiä matkavarauksen yhteydessä jo useammalle matkalle. Kätevää kun ei sitten paikanpäällä tarvitse kyttäillä oppaiden hotellikäyntiä tai käydä asioimassa oppaiden kanssa toimistossa. Tykkään käydä retkillä, niissä kun saa todella hyvää tietoa maasta ja sen historiasta ja ihan omalla äidinkielellä kerrottuna.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille vastaajille...\r\nMielestäni tämä on hyvä idea niin ei mene sitten lomarahaa enää retkiin ja kyttäillä noita oppaita ja kysellä milloin on mikäkin..\r\nRodos on kyllä tuttu ja ominpäin yleensä siellä mennään, mutta viimekerrasta muistan ettemme päässeet yksin Filerimokselle linja auto ei sinne ajanut..\r\nJa nyt kun on tämä 3v mukana niin oli kivampi ottaa jo valmiiksi, ainoastaan Marmarikseen menemme omin päin, ei kiinnosta kun on omaa aikaa retken kera 2 tuntia..

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.07.2013 - 10:46

Olimme taannoin Menorcalla Finmatkojen toimesta.Emme kuitenkaan ostaneet valmiiksi räätälöityjä matkoja etukäteen.Sinänsä hyvä idea, varsinkin tenavien kanssa matkustaville.
Meillä ollut tyylinä mennä niin paljon omatoimisesti, kuin vaan mahdollista : )

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 10.07.2013 - 17:05

Thaimaassa tulee kerran vuoteen käytyä. Sen olen havainnut, että sieltä ostetut retket ovat huomattavasti halvempia kuin matkanjärjestäjien kautta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2013 - 18:02

Menemme yleensä sen tyyppisille retkille, joissa retkipäivän säällä on meille suuri merkitys, joten jätämme retkien varaamisen mahdollisimman myöhään, niin käytettävissä on mahdollisinnan hyvä sääennuste. Toisaalta, jos retki pitää matkakohteessa ostettuna maksaa käteisellä, voisi etukäteen ostaminen olla kätevämpää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.07.2013 - 21:00

Olen hyvin harvoin seuramatkoilla, yleensä matkustan omatoimimatkoilla, joten retkiohjelmat on sitten ihan itsestä kiinni.

  Ilmoita asiaton vastaus
amu
Vastattu: 12.07.2013 - 08:55

retket varaan vasta paikan päällä ja jos mahdollista muualta kuin matkan järjestäjältä, elle ole kyse retkestä jossa on hyvä olla suomalainen opas mukana, esim. jos johonkin kiertomatkaan littyy kovasti tarinoitavaa ja katseltavaa tai hinta-ero ei ole merkittävä ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 15.07.2013 - 09:25

Paikan päältä mieluummin. Sää jo sanelee omat ehtonsa retkien varaamiseen.